title
کد خبر: 78998
00
بهترین درمان خوراکی برای مقابله با استرس

دانشمندان آمریکایی در تازه ترین مطالعات خود دریافتند تخم مرغ بهترین ماده غذایی برای مقابله با استرس است.

به گزارش بهداشت نیوز، دانشمندان آمریکایی در تازه ترین مطالعات خود دریافتند تخم مرغ بهترین ماده غذایی برای مقابله با استرس است.
به نوشته روزنامه « Komsomolskaïa Pravda » ، دانشمندان دانشگاه هاروارد، در ایالت ماساچوست آمریکا، در تازه ترین آزمایش های خود روی مواد غذایی تلاش کردند تا ارتباط بین مواد غذایی و سطح استرس را بررسی کنند.

براساس این مطالعه، رژیم غذایی، آزادسازی هورمون های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. آنها در این مطالعه دریافتند که تخم مرغ بهترین ماده غذایی است که مقاومت بدن را در برابر استرس بهبود می بخشد.
آنها در این آزمایش شرکت کنندگان را به سه گروه تقسیم کردند. برای هر گروه یک رژیم غذایی خاص داده شد. به گروه نخست تخم مرغ داده شد که باعث تولید پروتئین در بدن می شود، به گروه دوم فقط غلات سرشار از فیبر و به گروه سوم نیز تنها جوی پرک داده شد.

با بررسی این سه گروه مشخص شد گروه نخست در برابر استرس مقاوم تر هستند. این مسئله به این دلیل است که سفیده تخم مرغ و ریزمغذی های مختلف موجود در زرده تخم مرغ آزادسازی میزان بالای آدرنالین یا همان هورمون استرس را متوقف می کند.

کمترین میزان مقاومت در گروهی مشاهده شد که جوی پرک مصرف می کردند، زیرا جوی پرک شاخص گلیسمی را که بر سرعت جذب قند تاثیر می گذارد و موجب تغییرات ناگهانی سطح قند خون می شود، افزایش می دهد. تغییرات در سطح قند خون موجب آزاد شدن استیل کولین معروف به « هورمون ترس » می شود.

پیش از این دانشمندان انگلیسی و چینی مطالعه ای انجام داده بودند، که براساس نتایج این مطالعه، افرادی که در هفته دست کم یک تخم مرغ می خورند، کمتر دچار مرگ ناشی از بیماری های قلبی-عروقی می شوند.

 

منبع:‌خبرگزاری صداوسیما


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز