title
کد خبر: 72015
00
6 درمان طبیعی برای کاهش درد زانو

در کنار درد پشت، درد زانو یکی از شایع ترین شکایات در میان افراد مسن و ورزشکاران جوان است. آسیب زانو یکی از علل شایع درد زانو است، اما شما نباید به سقوط، سفر یا به نوعی حادثه ای برای صدمه زدن به زانو خود بپردازید. چه چیزی باعث درد زانو بدون آسیب می شود؟ آرتروز، بیش از حد، پوکی استخوان، انواع خاصی از تمرینات مانند در حال اجرا، و حرکات تکراری همه علل بالقوه درد زانو هستند.‌

به گزارش بهداشت نیوز: در کنار درد پشت، درد زانو یکی از شایع ترین شکایات در میان افراد مسن و ورزشکاران جوان است. آسیب زانو یکی از علل شایع درد زانو است، اما شما نباید به سقوط، سفر یا به نوعی حادثه ای برای صدمه زدن به زانو خود بپردازید. چه چیزی باعث درد زانو بدون آسیب می شود؟ آرتروز، بیش از حد، پوکی استخوان، انواع خاصی از تمرینات مانند در حال اجرا، و حرکات تکراری همه علل بالقوه درد زانو هستند.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

درد زانو را چگونه از بین می برید؟ شناسایی عامل اصلی درد شما اولین گام است. درمان شرایط بهداشتی که ممکن است باعث التهاب (مانند اختلالات خودایمنی)، ورزش مناسب، حفظ وزن سالم، کشش و انجام تمرینات مفصلی در زانو می تواند به شما کمک زیادی کند.

علل شایع درد زانو

درد زانو هر گونه ناراحتی را نشان می دهد که بر روی زانو تاثیر می گذارد، مانند حساسیت و خستگی. معمولا درد زانو نیز با علائم دیگری که بر روی پاها اثر می گذارد، همراه است که می تواند شامل موارد زیر باشد:

    تورم در اطراف زانو

    ناراحتی که هنگام راه رفتن، نشستن یا انجام تمرینات دیگر بدتر می شود

    عدم توانایی تحمل وزن در زانو

    استحکام و کاهش توانایی حرکت زانوی، مانند داشتن سختی خم شدن، صاف کردن و خم شدن زانو

    ضعف در پای آسیب دیده

    قرمزی و گرما در اطراف زانو کمپ

    بی ثباتی و عموما باعث کاهش دامنه حرکات پاها می شود

    زمانی که سعی می کنید حرکت کنید احساس مانند زانوی شما "بیرون می زند"

    صداهای غیر معمول در هنگام حرکت زانو، مانند صدای در حال ظاهر شدن یا خرد شدن

جراحات زانو که باعث درد زانو می شوند:

آسیب زانو می تواند به آرامی یا در طول زمان رشد کند یا ناگهان به علت ضربه رخ دهد. آسیب به زانو می تواند به علت رباط های شکسته، غضروف پاره شده و یا التهاب یا التهاب مفصل زانو ناشی از سوء مصرف باشد. نمونه هایی از آسیب های خاص و شرایطی که می توانند به درد زانو منجر شوند عبارتند از:

    سندرم باند الیوتوبیبال، یا تحریک و التهاب باند IT، فاسیای ضخیم / بافتی که از لگن / هیپ تا زانو گسترش می یابد

    منیزوک پاره شده و یا آسیب به منیسک است که یک غضروف دشوار، لاستیک است که کمک می کند تا جذب شوک در پاها

    تاندونیت پاتلا، ناشی از التهاب تاندون پاتلا که چهارگوشه را به شینبون متصل می کند

    بروسیت زانو یا التهاب در بواسائه (کیسه های کوچک مایع) که در خارج از زانو قرار دارند

    Chondromalacia patella، که اشاره به غضروف آسیب دیده در زیر زانو کمپ است

    پاره شدن ACL (رباط متقاطع قدامی که استخوان استخوان را به استخوان ران متصل می کند)؛ آسیب های غیر تروما معمولا ACL را تحت تاثیر قرار می دهد

    شکستگی پاتلا (زانو کاکائو)، که می تواند ناشی از ضربه یا بیماری های دژنراتیو باشد

    زانو کبد، هنگامی که پاتلا خارج از موقعیت عادی خود است، از بین می رود

تشخیص درد زانو

برای تشخیص نوع خاصی از درد زانو، پزشک (مانند یک ارتوپد) باید یک معاینه فیزیکی را انجام دهد و ببینید چگونه شما با استفاده از پاهای خود به حرکات مختلف پاسخ می دهید. اگر درد خود را افزایش می دهد زمانی که زانو در یک جهت خاص منتقل می شود، یا هنگام انجام حرکات مانند ایستادن، می تواند اشاره کند که کدام قسمت دقیق زانو آسیب دیده یا ملتهب شده است. شما همچنین ممکن است به اشعه ایکس، یک سیتی اسکن، یا به طور بالقوه MRI یا سونوگرافی برای تأیید تشخیص نیاز داشته باشید.

شما میخواهید با پزشک خود درمورد علائم خاصی که تجربه میکنید صحبت کنید، وقتی شروع کردید و چه چیزهایی باعث بهبود درد میشوند (روزهای استراحت، کشش و غیره). توجه کنید که آیا زانوی شما وقتی که شما نشستن، ورزش کردن و یا فقط رفتن در مورد روز خود را. آیا زانوی آسیب دیده شما در تمام طول روز درد دارد؟ آیا در هنگام خواب شما را آزار می دهد؟ آیا فقط یک مشکل زمانی است که شما در حال تحمل وزن، در حال اجرا یا قدم زدن در قله هستید؟ همه این ها چیزهای مفید برای صحبت با دکتر شما هستند.

در هنگام بحث در مورد علائم و گزینه های درمان خود را با پزشک خود در ذهن داشته باشید:

    اگر احساس درد در پشت زانو دارید، این نشانه ای از سندرم پاتلوفومورال است. درد ناشی از ردیابی غیر طبیعی پاتلا است. شما در هنگام رفتن به حالت ایستاده به موقعیت نشسته احساس درد می کنید. شما ممکن است متوجه شوید که درد زمانی که شما برای اولین بار شروع به حرکت می کنید بدتر است، اما درد زانو هنگامی که شما گرم شده و شروع به ورزش کنید، بهتر می شود.

    چگونه می دانید اگر منیسک پاره شده در زانو دارید؟ احتمالا راه رفتن، محدودیت حرکتی، تورم و سختی وجود دارد. چرخش و زانو زدن شما بسیار دچار درد می شود. شما احتمالا نمی توانید وزن خود را تحمل کنید و یا زانو کامل خود را گسترش دهید.

     ACL اولین رباط است که زمانی که زانو راست می شود، دچار تنگ می شود و اگر زانو کمرنگ شود، می تواند پاره شود. زانو شما کجا آسیب دیده با ACL زخم شده است؟ این می تواند در تمام طول صدمه دیده، بسیار متورم شده و بسیار ضعیف است. ممکن است شما نمیتوانید زانو را خم کنید و صاف کنید، به راحتی راه بروید یا مسیرها را به راحتی تغییر دهید و ممکن است احساس راحتی زانوی خود را از دست بدهید.  بعضی از مردم نیز "پاپ" هنگامی که ACL خود را پاره می کنند و پس از آن درد شدید می شنوند.

۶ درمان طبیعی برای کاهش درد زانو

۱. ورزش و زمان مناسب برای بازیابی

عضلات ضعیف و سختی دو دلیل عمده آسیب زانو هستند. بنابراین در حالی که تمرین برای حفظ سلامت زانو بسیار مهم است، لازم است که به اندازه کافی بیدار شوید و زمان بدن خود را برای بهبودی آماده کنید. بعضی از مردم باید از ورزش بیشتر یا چند هفته برای بهبود زانو آسیب دیده و یا حداقل محدودیت هایی را برای یک دوره زمانی محدود کنند. قبل از اینکه سعی کنید درمانهای شدیدتری انجام دهید، ببینید آیا چند روز از تمرین معمولی شما در حال انجام است یا خیر. برای بازگشت به مسافت پیموده شده / طول تمرین خود برنامه ریزی کنید.

برای محافظت از خود در برابر آسیب، همیشه قبل از ورزش، به آرامی گرم کنید و کشش دهید. قبل از تعقیب در حال اجرا، دوچرخه سواری و یا دیگر تمرین زانو، خم شدن یک چهارم تا نیم مایل است. پس از تمرینات خود، مطمئن شوید که دوباره بکشید و سپس وقت خود را به اندازه کافی به درستی بهبود دهید، حداقل ۱-۲ روز (به ویژه پس از تمرینات شدید)

تمرینات کم اثر برای افراد مبتلا به درد مزمن زانو یا شرایطی که روی مفاصل تاثیر می گذارند بهتر است. مثال هایی از تمرینات کم اثر عبارتند از:

شنا کردن

ایروبیک آب

پیاده روی سریع

آموزش بیضوی

دوچرخه سواری

یوگا

از سوی دیگر، این فعالیت ها می توانند زانوها را به طور منفی تحت تاثیر قرار دهند و اگر از مسائل زانو استفاده می کنید باید از آنها اجتناب کرد:

پریدن

اسکی

دوچرخه سواری شدید

فعالیت هایی که شامل حرکات تکراری پاها می شوند

ورزش تاثیر گذار

۲. فیزیوتراپی (کشش و ورزش زانو)

اگر از دست دادن انعطاف پذیری و ضعف در زانوی خود یا سایر محدودیت هایی که بر توانایی شما در حرکت مواجه شده اند، بهتر است با یک درمانگر فیزیکی، مربی یا مربی که می تواند به شما در تهیه و بازیابی کمک کند، کار کند. یک درمانگر (مانند یک درمانگر نوروکینتیک) می تواند به شما کمک کند تا به تدریج قدرت خود را در بدن پایین تر خود ایجاد کنید و همچنین برای رسیدن به فرم مناسب برای کاهش خطر ابتلا به آسیب های آینده تلاش کنید. انجام تجزیه و تحلیل قدم زنی می تواند مفید باشد برای اصلاح مشکلات بروز و سایر مسائل مربوط به پستوری.

انجام تمریناتی که به تقویت چهارگوشه کمک می کند، همسترینگ، کمر و لگن می تواند از زانو پشتیبانی کند. علاوه بر ایجاد قدرت و کشش، کار بر روی تعادل و تمرین ثبات کمک می کند تا آموزش عضلات در پاهای خود را به همه با هم کار می کنند. این می تواند خطر سقوط و ایجاد جبران خسارت هایی را که موجب آسیب زانو می شود، کاهش دهد. درمانگر شما همچنین ممکن است از درمان های سرد و گرم برای کاهش درد و بهبود زخم پس از ورزش زانوی خود مانند یخ بسته یا بطری داغ که به ناحیه دردناک تزریق شده است توصیه شود.

۳. کفش های خوب، داخلی و در صورت نیاز، زانو

به طور کلی، افراد مبتلا به درد زانو باید سعی کنند از صندل پوشیدن، فلیپ فلاپ، کراک، کفش قایق، پاشنه بلند و چکمه استفاده نکنند. این نوع کفش ها بسیار حمایتی نیستند و می توانند درد پشت، درد زانو یا درد را تشدید کنند.

اگر در هنگام تمرین درد زانو دارید و مشکوک است که کفش شما ممکن است مشکلی ایجاد کند، مفید است که به یک فروشگاه در حال اجرا بروید تا با متخصص در مورد وضعیت، گام و نیازهای شما صحبت کنید. شما می توانید یک تست ساده و ساده بر روی پای خود داشته باشید که مشخص می کند کدام نوع کفش ها برای اصلاح وضعیت خود بهتر است. شما همچنین می توانید یک پدیاستر (پزشک متخصص در درمان مشکلات مربوط به پا) را برای کفی های سفارشی ببینید.

کفی های Superfeet، یک گزینه بدون سرپوستی که می تواند به صورت آنلاین خریداری شود، توسط برخی از پزشکان توصیه می شود، از جمله Dr. Ron Torrance. این کفی ها بسیار محکم هستند و بر خلاف بعضی از مقاطع بدون درپوش، که به طور قائم صورت هستند، اما نه به عنوان پایدار، پشتیبانی از زانو ها را تامین می کنند. کیسه های نرم همیشه برای بعضی افراد مفید نیستند زیرا آنها با تثبیت مچ پا یا زانو کمک نمی کنند، که می تواند درد زانو را بیشتر کند.

۴. نورد فوم

نورد فوم بسیار مفید است برای شکستن چسبندگی در پاها که می تواند به درد زانو کمک کند. دکتر Torrance توصیه می کند فوم نورد quadriceps و نوارهای فناوری اطلاعات برای کمک به کاهش درد زانو، به خصوص اگر شما یک دونده و یا تمرین پرشور است. شما همچنین می توانید از یک غلتک فوم در عضلات دیگری که از زانو پشتیبانی می کنند، به ویژه گلوتاتا مکسیموس (بزرگترین عضله در باسن) و تانسور fasciae latae (عضله ای که در امتداد لبه بیرونی ران اجرا می شود) استفاده کنید.

شما می توانید هر دو غلتک نرم یا سخت فوم را امتحان کنید، اما برخی از افراد مبتلا به درد که با استفاده از یک غلتک نرم قابل کنترل است. در حالی که نورد، اگر شما یک مکان را پیدا کنید که واقعا صدمه دیده است، چند دقیقه به آنجا بنشینید و تنش در عضله شروع به تسکین کنید. این در ابتدا احساس ناراحتی می کند، اما باید به تدریج از بین برود، به عنوان ناحیه تنگ خود را از بین ببرید.

به فوم رول چهارده خود را - قرار دادن غلتک فوم خود را بر روی زمین و دروغ در شکم خود را با جلو یک ران بیش از غلتک فوم و پای دیگر بر روی زمین برای حمایت. ران کل قسمت جلویی ران را از بالای ران به بالا از کلاه زانو در حرکت بالا و پایین حرکت دهید. این را برای حدود ۲ دقیقه انجام دهید، هر روز به طور ایده آل.

به فوم رول IT گروه خود را - غلتک فوم خود را بر روی زمین قرار دهید. موقعیت جانبی را در خارج از ران قرار دهید تا روی غلتک فوم و پای دیگرتان در پشت برای پشتیبانی نگه دارید. حرکت به بیرون از پای خود را از لگن خود به زانوی خود حرکت دهید. در طول تمرین، موضع کمر پشت و کم پشت خود را حفظ کنید. این را برای حدود ۲ دقیقه هر روز انجام دهید.

برای رفع چروک های شکم خود - پشت یک ران را روی غلتک فوم قرار دهید و پای دیگر را روی کف نگه دارید. ران کل ران خود را از پایین قوزک به زانو خود را در حرکت و حرکت به پایین. این را برای حدود ۲ دقیقه هر روز انجام دهید.

به فوم رول adductors خود را - دروغ در شکم خود را با داخل یک ران بیش از غلطک فوم و پای دیگر خود را مستقیما بر روی زمین برای حمایت. ران کل داخل ران خود را از کشاله ران خود را به زانو خود را در یک طرف به سمت حرکت برای حدود ۲ دقیقه.

۵. خوردن یک رژیم ضد التهابی

خوردن یک رژیم غذایی مضر برای چندین دلیل برای سلامتی کلی بدن مهم است: به شما کمک می کند تا وزن سالم (که باعث کاهش فشار روی مفاصل شما می شود)، التهاب را کاهش می دهد، بهبودی را از ورزش بهبود می بخشد و شانس هایی را که شما ایجاد می کنید را کاهش می دهد وضعیت مانند آرتریت یا پوکی استخوان.

مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات، به خصوص آنهایی که دارای ویتامین C، گوگرد و آنتی اکسیدان ها هستند مانند سبزیجات برگ، هویج، فلفل، انواع توت ها، پیاز، کلم بروکلی، سیر، اسپارگا و کلم.

اسیدهای چرب امگا ۳ را از ماهی های وحشی دریافت کنید، مخصوصا برای ماهی آزاد. سایر منابع پروتئین غذایی عبارتند از گوشت پرورش یافته گوشت، پرورش مرغ، ماهی مانند ساردین یا ماهی خال مخالی، محصولات لبنی تخمیر شده و تخم مرغ.

چربی های سالم را در رژیم غذایی خود شامل روغن نارگیل، روغن زیتون، گی، کره بادام زمینی، آوکادو، آجیل و دانه ها.

نوشیدن برون استخوان یا استفاده از پودر پروتئین از استخوان استخوان.

سبزیجات و ادویه جات آنتی اکسیدان را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

محدود کردن یا اجتناب از شکر اضافی، روغن هیدروژنه (روغن سویا، روغن پنبه دانه، حتی روغن کنه)، دانه های پردازش شده / تصفیه شده، محصولات آرد، مکمل های مصنوعی، گوشت فرآوری شده و غذاهای سریع.

۶. مکمل های ضد التهابی

برخی از گیاهان و مکمل ها می توانند به کاهش التهاب کمک کنند و از جراحات یا بیماری های دژنراتیو حمایت کنند. برخی از بهترین مکمل ها برای درد زانو عبارتند از:

زردچوبه

گلوکوزامین و کندریتین

استخوان استخوان یا پروتئین برون استخوان

پروتئین کلاژن

اسیدهای چرب امگا ۳

 

منبع: های سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز