title
کد خبر: 66738
00
 سالم‌ترین  افراد اسراف کارترین هستند

بنا بر این مطالعه، سالم‌ترین آمریکایی‌ها اسراف کارترین هستند که علت این امر مصرف بالای میوه‌ها و سبزیجاتی است که غالبا دور ریخته می‌شوند. میوه‌ها و سبزیجات برای رشد به زمین کمتری ـ. البته نیازشان به آفت کش‌ها و آب بسیار است ـ. نسبت به غذا‌های دیگری، چون گوشت نیاز دارند.

به گزارش بهداشت نیوز: تحقیق انجام شده نشان می دهد، افراد دارای رژیم های غذایی سالم غنی از میوه ها و سبزیجات، اسرافکارترین جمعیت هستند و از این روی، مخالفان این رویه، خواستار آموزش بهتر مصرف کنندگان هستند.

بر پایه تحقیقات، هر آمریکایی روزانه یک پوند غذا هدر می دهد؛ این یعنی افراد دارای رژیم های غذایی سالم غنی از میوه ها و سبزیجات، اسرافکارترین هستند.

بنا بر این گزارش، روزانه حدود 150000 تن غذا در خانوارهای آمریکایی دور ریخته می شود؛ یعنی معادل یک سوم کالری های روزانه ای که هر آمریکایی مصرف می کند. این در حالی است که میوه ها و سبزیجات بیشتر از فراورده های دیگر و بعد از آنها فراورده های لبنی و سپس گوشت بیشترین دورریز را دارند.

آمریکایی ها روزانه 150000 تن غذا را هدر می دهند، یعنی هر نفر یک پوند

ناگفته نماند که این ضایعات تلفات زیست محیطی بسیاری دارند، به گونه ای که حجم غذاهای دور ریخته شده، معادل استفاده سالانه از m30 جریب زمین، m780 پوند آفت کش و tn2/4 گالن آب آبیاری است. غذاهای فاسد گورستان های زباله را پر کرده و گاز متان که گاز گلخانه ای قدرتمندی است، تولید می کنند.

محققان در اداره کشاورزی هشت سال داده های غذا را تا سال 2014 تحلیل کردند تا دریابند کجاها غذاها هدر داده شده و چه کسانی از مردم می گویند این کار را موقع صرف غذا انجام می دهند. این تحقیق در Plos One منتشر شد.

آمریکایی ها روزانه 150000 تن غذا را هدر می دهند، یعنی هر نفر یک پوند

بنا بر این مطالعه، سالم ترین آمریکایی ها اسراف کارترین هستند که علت این امر مصرف بالای میوه ها و سبزیجاتی است که غالبا دور ریخته می شوند. میوه ها و سبزیجات برای رشد به زمین کمتری ـ البته نیازشان به آفت کش ها و آب بسیار است ـ نسبت به غذاهای دیگری چون گوشت نیاز دارند.

«لیزا جانز»، متخصص تغذیه و یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: «باید تلاش همزمانی برای افزایش کیفیت غذا و نیز کاهش ضایعات غذایی داشته باشیم و هر دو را انجام دهیم.»

مطالعه جانز آموزش مصرف کنندگان درباره نگهداری میوه ها و سبزیجات برای کاهش ضایعات غذایی را توصیه می کند.
او می گوید: «مصرف کنندگان همه موارد را با هم نمی بینند و هنگامی که غذا را در سطل آشغال می اندازند، هزینه را در نظر نمی گیرند. نمی خواهیم نگرانی های مشروع درباره ایمنی مواد غذایی را نادیده بگیریم، بلکه باید آگاه باشیم؛ تنها هزینه غذا مسأله نیست. زمان و انرژی لازم جهت تهیه و نگهداری غذا هم است که غالبا در خانوارهای های شلوغ در اولویت قرار ندارد.»

آمریکایی ها روزانه 150000 تن غذا را هدر می دهند، یعنی هر نفر یک پوند

بنا به گزارش مرکز تنوع بیولوژیکی، چهار زنجیره از ده زنجیره بزرگ خواربارفروشی آمریکا تعهدات خاصی به کاهش ضایعات غذایی دارند.

Walmart به بالاترین رتبه یعنی رتبه B دست یافت، در حالی که Aldi US بدترین بود. Trader Joe’s، Target و Whole Food همگی عملکرد ضعیفی داشته و در رتبه D قرار گرفتند.

آمریکایی ها روزانه 150000 تن غذا را هدر می دهند، یعنی هر نفر یک پوند

جردن فیگیردو که کمپین میوه ها و سبزیجات زشت را به راه انداخته و در این گزارش همکاری کرده است، می گوید: «مواد غذایی هدر رفته در بسیاری از سطوح وجود دارد. سوپرمارکت ها مجوزی رایگان برای انجام هر کاری جهت کاهش مواد غذایی هدر رفته یا بخشیدن غذاهای اضافی کسب می کنند. کارهای زیادی است که آن ها می توانند و باید برای کاهش مواد غذایی رفته انجام دهند، به ویژه با در نظر گرفتن این که آن ها اساسا دروازه بانان مواد غذایی مان هستند.»
فیگیردو می افزاید: باید تأمین مالی بهتری برای بازیافت مواد غذایی و استفاده گسترده از کمپوستینگ باشد که فقط برای حدود یک نفر از ده آمریکایی فراهم است.

منبع: تابناک


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز