title
کد خبر: 60386
00
 تعداد تخت‌های بیمارستانی متناسب با جمعیت نیست

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در کشور ما همچنان نسبت تخت بستری به جمعیت پایین است و گاهی در بخش‌ها و یا در ICU تخت خالی برای بستری بیمار نداریم که این موضوع باعث تراکم بیماران در اورژانس می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، ایرج حریرچی در حاشیه نشست خبری افزود: ما برای افزایش تخت بیمارستانی دچار مشکل هستیم، چون همین تخت‌هایی هم که بتازگی اضافه شده است، بیمه‌ها توان پوشش هزینه‌های آن‌ها را ندارند.

وی درباره نام‌گذاری سال جدید و وضع تولید داخلی در حوزه سلامت گفت: عملکرد چهار دهه گذشته نشان می‌دهد که ایران از کشوری که پزشک و پرستار وارد می‌کرد و پرداخت کننده ارزی بود، به قطب گردشگر درمانی تبدیل شده است و درباره مدیکال دیوایس نیز حدود ۳۰ درصد را خودمان تولید می‌کنیم و ۷۰ درصد وارداتی است و امیدواریم در این زمینه پیشرفت کنیم.

 

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حمایت از کالای داخلی، صادرات است، زیرا بازار مصرف داخلی ما تقریبا اشباع شده و قصد داریم بازار صادرات را از ۲۴ میلیون دلار فعلی به ۲۴۰ میلیون دلار برسانیم تا حرکت جهشی که مقام معظم رهبری فرمودند: نیز حاصل شود.

 

وی درباره قیمت گذاری تجهیزات پزشکی گفت: قیمت گذاری فعلی مربوط به سال ۹۳ نیست و در مقاطع مختلف تعدیل‌های لازم در این باره انجام شده است، درباره قیمت تجهیزات پزشکی میزان ارزبری اهمیت دارد، قاعدتا افزایش قیمت دلار در قیمت گذاری تجهیزات پزشکی نیز موثر خواهد بود و منتظریم بحران کنونی درخصوص دلار رفع شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز