title
کد خبر: 51832
00
 دستگاه سونوگرافی نباید فقط در انحصار برخی افراد باشد

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: این‌که گفته می‌شود واردات دستگاه سونوگرافی در اختیار یک شرکت و یک برند خاص قرار دارد، کذب است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر رضا مسائلی درباره واردات دستگاه سونوگرافی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ شرکت در زمینه تامین دستگاه‌های سونوگرافی فعالیت می‌کنند و این‌که گفته می‌شود واردات دستگاه سونوگرافی در اختیار یک شرکت و یک برند خاص قرار دارد، کذب است.

وی افزود: با پیشرفت علم و تکنولوژی، استفاده از دستگاه‌های پزشکی برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر انجام می‌شود. در مناطق محروم که پزشک متخصص رادیولوژی حضور ندارد، استفاده از سونوگرافی به عنوان یک ابزار تشخیصی توسط سایر متخصصین برای نجات جان بیمار امری بدیهی است.

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: در گذشته استفاده از تلفن همراه فقط در انحصار افراد و طبقه خاصی بود، اما در حال حاضر ابزار کارآمدی است که در اختیار همه افراد جامعه قرار دارد.

دکتر مسائلی تاکید کرد: در واقع استفاده از دستگاه سونوگرافی به عنوان یک ابزار تشخیصی درمانی نباید فقط در انحصار برخی افراد باشد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پایان گفت: رعایت تقوای سیاسی در جامعه بر همگان خصوصا نخبگان و پزشکان جامعه ضروری است. عدم رعایت اخلاق در جامعه‌ای که باید اخلاق محور باشد، جای تامل دارد.

 

منبع: ایران پزشک


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز