title
کد خبر: 44181
00
 اگر می خواهید لاغر شوید زمستان ها در خانه نمانید

تابستان داغ یا زمستان سرد؛ در کدام فصل وزن بیشتری کم می کنیم؟ میزان کالری سوزی در سرما بیشتر است یا گرما؟

به گزارش بهداشت نیوز: بسیاری از مردم تصور می کنند کاهش وزن در تابستان به دلیل تعریق زیاد بدن بیشتر اتفاق می افتد. این در حالی است که میزان کالری های بدن در زمستان به شکل چشم گیری کمتر از فصول گرم سال است. تردیدی وجود ندارد که هدف اصلی بدن حفظ ثبات دمای بدن و تطبیق آن با شرایط محیطی و جغرافیایی متفاوت است. به همین خاطر در زمستان بدن به سوزاندن میزان بیشتری چربی نیاز دارد.

در واقع، زمانی که مشغول فعالیت در هوای سرد هستید سازوکار بدن به شکل خودکار برای افزایش دمای درونی عمل می کند. به عبارت دیگر، حجم بیشتری از چربی و کالری سوزانده می شود تا گرمای درونی بدن حفظ شود. نقش سرما برای بدن هم چون یک سازوکار حرارتی است که تنظیم و متعادل سازی دمای آن تأثیر به سزایی دارد.

آنچه واضح است فعالیت بیشتر موجب افزایش ضربان قلب می شود، اتفاقی که خون و گرما را به دست ها، پاها و سایر اندام های خارجی بر می گرداند؛ فرایندی که مانع از لرزش بدن می شود. برای کاهش وزن در زمستان نیازی به ورزش های سخت و طولانی مدت نیست؛ کافی است به جای نشستن در محیط سر بسته فعالیت های خارج از خانه داشته باشید. با این کار نه تنها به کاهش وزن خود کمک کرده اید بلکه میزان بیشتری ویتامین D دریافت می کنید، ماده ای که به افزایش سروتونین و شادی بیشتر خودتان در زندگی کمک می کنید.

منبع دیلی میل

شفقنا زندگی


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.