title
کد خبر: 43282
00
بلایی که  نوشیدنی های قندی برسرتان می آورد

مطالعات تایید کرده اند افرادی که مقادیر زیادی نوشیدنی های شیرین حاوی قند مصرف می کنند در معرض اضافه وزن یا چاقی قرار دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، بررسی ۳۰ مطالعه منتشرشده بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ نشان می دهد که مصرف نوشیدنی های حاوی قند با اضافه وزن و چاقی مرتبط است.

ناتالی فارپور لامبرت، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان دانشگاه ژنو، در این باره می گوید: «شواهد مربوط به ارتباط نوشیدنی های حاوی قند با چاقی و اضافه وزن در کودکان و بزرگسالان در طول سه سال گذشته به شدت افزایش یافته است.»

وی در ادامه می افزاید: «ما نتایج ۳۰ مطالعه اخیر را که با بررسی های قبلی شامل ۳۲ مطالعه مربوط به سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ مقایسه کردیم.»

به گفته محققان، تقریبا در تمام (۹۳ درصد) ۳۰ مطالعه بر روی کودکان و بزرگسالان مشخص شد که ارتباط مثبتی بین مصرف نوشابه های قندی و چاقی/اضافه وزن وجود دارد.

در رابطه با مناطق جغرافیایی این مطالعات، محققان داشتند که ۳۳ درصد در اروپا، ۲۳ درصد در ایالات متحده آمریکا، ۱۷ درصد در آمریکای مرکزی یا جنوبی، ۱۰ درصد در استرالیا، ۷ درصد در آفریقای جنوبی و مابقی ۱۰ درصد در ایران، تایلند و ژاپن انجام شده بود.

منبع: مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.