title
کد خبر: 3234
00
مصرف بیش از حد پروتئین عامل کاهش تراکم استخوان

احتمالا می‌دانید که کلسیم و ویتامین D برای شکل‌گیری استخوان‌های قوی لازم هستند. اما ممکن است ندانید که برخی مواد غذایی که در رژیم غذایی شما وجود دارند، واقعا می‌توانند تراکم استخوانی را کاهش دهند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را بیشتر کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، پروتئین هم یکی از مواد غذایی مهمی است که برای شکل‌گیری استخوان‌های قوی و مستحکم ضروری به شمار می‌رود، اما اگر بیش از حد مصرف شود می‌تواند واقعا برای استخوان انسان‌ها مضر باشد و تراکم استخوانی را کاهش دهد. وقتی که بیش از حد پروتئین بخورید، بدن‌تان نوعی ماده شیمیایی به‌ نام سولفات تولید می‌کند که می‌تواند کلسیم را از استخوان‌ها خارج کند.

این تاثیر منفی معمولا در پروتئین‌های حیوانی بیشتر از پروتئین‌های گیاهی است. محققان دانشگاه هاروارد در یکی از مطالعات‌شان در زمینه پوکی استخوان، وضعیت ۱۱۶ هزار و ۶۸۶ زن را به مدت ۱۰ سال پیگیری کردند. نتایج نهایی نشان داد که خطر شکستگی استخوان در میان زنانی که حداقل پنج بار در هفته از گوشت قرمز استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر از زنانی است که فقط یک بار در هفته گوشت قرمز می‌خورند.

افرادی که از رژیم غذایی دارای کربوهیدرات و پروتئین زیاد استفاده می‌کنند، و میوه‌ها و سبزی‌های کمی در برنامه غذایی‌شان وجود دارد، به اسیدوز خفیف مبتلا می‌شوند که به مرور زمان می‌تواند به تضعیف استخوان‌ها منجر شود. بنابراین استفاده مناسب از میوه‌ها و سبزی‌ها می‌تواند کلید مهمی برای جلوگیری از تضعیف استخوان‌ها با افزایش سن باشد.

منبع: سلامتی


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.