کد خبر: 293999
تاریخ انتشار: دوشنبه 14 ارديبهشت 1405 - 16:55
بر اساس اعلام مدیرکل دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران، دیگر محدودیتی در اهدای خون برای افراد بالای ۶۵ سال وجود ندارد.
به گزارش بهداشت نیوز شهرام شکرچی گفت: دستورالعمل جدید سازمان، بر اساس جدیدترین منابع علمی معتبر تدوین شده است.
وی افزود: این تصمیم بر اساس رویکرد کشورهای توسعه یافته اتخاذ شده است که در آنها ملاک اهدای خون، پایش سلامت اهداکننده است نه سن اهداکننده.
شکرچی تصریح کرد: اکنون تمامی افراد بالای ۱۸ سال میتوانند بدون محدودیت و سقف سنی، به امر اهدای خون مبادرت کنند.
مدیرکل دفتر جذب با تاکید بر حفظ کیفیت خون اهدایی، گفت: تغییری در کیفیت و سلامت خون افراد بالای ۶۵ سال ایجاد نخواهد شد چرا که تمامی اهداکنندگان، قبل از انجام اهدای خون توسط پزشک معاینه میشوند.
وی خاطرنشان کرد: اهداکنندگان بالای ۶۵ سال، علاوه بر پزشک، توسط مدیر پزشکی نیز مورد بررسی قرار گرفته و تنها در صورت تایید سلامت آنها، اجازه ورود به فرایند اهدای خون را خواهند داشت.
ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.