title
کد خبر: 28718
00
 بهره‌برداری از ۴۸ مرکز شیمی درمانی تا پایان سال ۹۶

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به مراکز شیمی درمانی سرطان گفت: تا پایان سال ۴۸ مرکز به منظور خدمت رسانی راه اندازی می‌شود.

به گزارش «بهداشت نیوز» علی مطلق‌ رییس اداره سرطان وزارت بهداشت با بیان اینکه در سند توسعه شبکه مراقبت سرطان سه نوع مرکز را تعریف کردیم، اظهار کرد: مراکز تیپ یک به منظور تشخیص و غربالگری سرطان، مراکز تیپ ۲ به منظور درمان سرطان و مراکز تیپ ۳ به منظور رادیوتراپی و شیمی درمانی و گاهی جراحی و خدمات تشخیصی راه‌اندازی شدند.

وی ادامه داد: مراکز تیپ ۳ یا مراکز جامع سرطان‌ خدمات رادیوتراپی و شیمی‌ درمانی و گهگاهی‌ جراحی و خدمات تشخیصی‌ به مردم می‌دهند که این خدمات تشخیصی‌ شامل ام‌آر‌آی‌، سی‌تی‌اسکن‌ و پِت‌ سیتی‌ اسکن است.

 رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت تصریح کرد: مراکز جامع سرطان‌ با توجه به میزان شیوع این بیماری و دسترسی‌ عادلانه مردم در کشور توزیع شده‌اند زیرا ما در زنجیره‌ درمان سرطان‌ نیازمند خدمت‌رسانی‌ به مردم در زمینه شیمی‌درمانی بودیم.

 مطلق‌ عنوان کرد: با وجود اینکه خدمات شیمی‌ درمانی در کشور در بخش دولتی رایگان داده می‌شد اما کمبودهایی‌ داشتیم و از سال ۹۴ توسعه و تکمیل مراکز شیمی درمانی و رادیوتراپی را در دستور کار قرار دادیم.

 رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به تعداد مراکز شیمی‌ درمانی در سند توسعه شبکه مراقبت سرطان‌ گفت: تا پایان سال ۴۸ مرکز شیمی درمانی به بهره‌برداری می‌رسد البته تعدادی از این مراکز ساخته شده و تا پایان شهریور‌ به بهره‌برداری می‌رسند.

 مطلق‌ یادآور شد: با راه‌اندازی این ۴۸ مرکز شیمی درمانی‌ نیاز مردم به این خدمات سرپایی تا حد زیادی برطرف می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز