دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پاسخ به باور غلط مبنی بر اینکه مادران در دوران شیردهی می توانند هر نوع و میزانی از موادغذایی را مصرف کنند، عنوان کرد که مادران شیرده برای تامین نیازهای تغذیه ای خود در دوره شیردهی به کالری بیشتری نیاز دارند، اما مجاز به دریافت بیش از حد کالری نیستند.
به گزارش بهداشت نیوز، دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه آیا در دوران شیردهی مادران مجاز به دریافت بیرویه کالری هستند؟، مطرح کرد: مادران شیرده به طور کلی برای تامین نیازهای تغذیه ای خود در دوره شیردهی به کالری بیشتری نیاز دارند، اما مجاز به دریافت زیاد از حد کالری نیستند. مقدار کالری اضافی مورد نیاز برای یک زن شیرده تحت تأثیر سن، شاخص توده بدنی، سطح فعالیت و میزان و نوع شیردهی او (به طور انحصاری شیردهی و یا شیر دهی در کنار تغذیه با شیرخشک) است.
علاوه براین، پس از وارد شدن سایر غذاها به رژیم غذایی نوزاد، نیاز کالری مادر هم مقداری کاهش می یابد. از طرف دیگر، باید به این نکته هم توجه شود که در مادرانی که دریافت غذایی آنها کمتر از حد مطلوب است (کمتر از 1500 تا 1800 کالری در روز)، تولید شیرکاهش می یابد.
بنابراین، نیاز است که با توجه به شرایط فیزیولوژیک و میزان و نوع شیردهی مادر، سطح کالری دریافتی تنظیم و از افزایش یا کاهش بیش از حد کالری دریافتی خودداری شود.


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.