title
کد خبر: 27258
00
مزایای جینکوبیلوبا برای سلامتی

جینکوبیلوبا یکی از رایج ترین موادمغذی در دسترس برای افزایش تمرکز است.

به گزارش بهداشت نیوز، مکمل های جینکوبیلوبا در جهان غرب و شرق بسیار رایج است. جینکوبیلوبا تنها گیاهی است که قدمت آن به ۱۵۰ میلیون سال قبل بازمی‌گردد. اکثر درخت‌های این گیاه بیشتر از ۲۵۰۰ سال عمر دارند و در حقیقت این گیاه قدیمی‌ترین گونه گیاهی به جای مانده در جهان می‌باشد و خصوصیت‌های منحصر به فردی دارد. جینکوبیلوبا در طب چینی برای درمان بیماری های مرتبط به مغز، قلب و شش ها کاربرد دارد.


فواید جینکوبیلوبا برای سلامتی

تقویت حافظه

تقویت حافظه

جینکوبیلوبا باعث اتساع عروق خونی به مغز، بهبود جریان خون، عملکرد موثرتر مغز و در نتیجه بهبود تمرکز می شود. جینکوبیلوبا ممکن است دارای اثر رقیق کنندگی خون باشد، همچنین بهتر است با داروهای ضدافسردگی مصرف نشود. این گیاه به صورت کپسول نیز در دسترس می باشد.

جینکوبیلوبا یکی از رایج ترین موادمغذی در دسترس برای افزایش تمرکز است. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، از این گیاه به عنوان دارو برای درمان اختلالات و تقویت حافظه استفاده می شود. جینکوبیلوبا همچنین باعث تقویت سیستم عصبی، سیستم جریان خون و افزایش اکسیژن رسانی به مغز شده که در کمک به بهبود حافظه موثر است.

بهبود جریان خون

قلب

جینکوبیلوبا یک گیاه طبیعی برای کمک به بهبود جریان خون است و اغلب در درمان بسیاری از بیماری های قلبی نیز کاربرد دارد. جینکوبیلوبا به دلیل تاثیر مثبتش بر روی مغز بسیار شهرت یافته، زیرا این گیاه توانایی بهبود جریان خون به سمت مغز را دارد. جینکوبیلوبا همچنین با آرامش ماهیچه ها خاصیت ضدالتهابی دارد.

همچنین بیمارانی با مشکلات قلبی می توانند از بهبود سیستم جریان خون بهره مند شوند. اگرچه داروهای تجویزی بسیاری برای بهبود جریان خون در دسترس است، اما بیماران از بسیاری مکمل های طبیعی جایگزین نیز می توانند برای بهبود جریان خون استفاده کنند. اما قبل از مصرف هر گونه مکمل بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

داروهای ضدافسردگی

افسردگی

 بیشتر پزشکان داروهای ضدافسردگی شیمیایی را برای بیماران خود تجویز می کنند، اما روش های طبیعی نیز برای بهبود این اختلالات وجود دارد. اثربخشی برخی گیاهان طبیعی ممکن است به اندازه ی داروهای شیمیایی سریع و قوی نباشد، اما به دلیل عدم ایجاد وابستگی برای بدن ایمن هستند.

عصاره جینکوبیلوبا در کاهش افسردگی به ویژه در سالمندان کاربرد دارد. جینکوبیلوبا برای افراد زیر ۵۰ سال مفید بوده، همچنین بیشترین تاثیر این گیاه بر افراد بالای ۵۰ سال است که به دلیل کاهش جریان خون به مغز از فقدان حافظه رنج می برند.

جینکوبیلوبا و بهبود تمرکز

تمرکز

بهبود تمرکز ذهنی دارای فوایدی بسیاری از جمله انجام بهتر امور کاری، بهبود حفظ اطلاعات و افزایش بهره وری است. این فواید می تواند به کاهش استرس و افزایش آرامش در افراد کمک کند، زیرا بهبود تمرکز ذهنی، انجام سریع تر و دقیق تر امور را به دنبال دارد. هرچند تمرینات ورزشی و استراحت کافی می تواند به تمرکز بیشتر افراد کمک کند، اما استفاده از برخی مکمل ها نیز در بهبود حدت ذهنی موثر است.

جینکوبیلوبا ممکن است در بهبود عملکرد شناختی موثر باشد. ترکیبات شیمیایی موجود در مکمل های جینکوبیلوبا ممکن است باعث افزایش خون رسانی به ویژه بهبود جریان خون به مغز شود. این گیاه به افزایش تمرکز ذهنی و تقویت حافظه کمک می کند.

 

موثر برای مطالعه

تمرکز

یک رژیم غذایی سالم برای عملکرد بهینه مغز و کارکرد بدن در زمان مطالعه ضروری است. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، جینکوبیلوبا در کمک به افزایش حافظه و بهبود اختلالاات جریان خون کاربرد دارد. جینکو حاوی فلاونوئیدها و ترپنوئیدها با تاثیرات آنتی اکسیدانی بسیار بالایی است.

 

کاهش فشار خون

فشارخون

براساس انجمن قلب امریکا، از هر ۳ نفر ۱ نفر در ایالات متحده به فشارخون مبتلا است. علائم فشارخون به مرور زمان افزایش یافته و تهدیدی برای سلامتی افراد محسوب می شود. علاوه بر تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی، استفاده از برخی گیاهان برای کاهش فشارخون موثر است. برخی از گیاهان با عوارض جانبی همراه است، بنابراین قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، جینکوبیلوبا ممکن است به اتساع رگ های خونی، رقیق کردن خون و بهبود جریان خون کمک کند. برگ های جینکو سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها و ترپنوئیدها است. این مواد آنتی اکسیدانی به پیشگیری از بیماری قلبی و کاهش فشارخون کمک می کند. جینکوبیلوبا خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد و مصرف آن با داروهای رقیق کننده ی خون باید تحت نظر پزشک باشد.

 

محافظت از مغز

آلزایمر

تجمع پلاک های بتا آمیلوئید در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر با پیشرفت این بیماری در ارتباط است و منجر به مرگ نورون ها می شود. مطالعات اخیر نشان می دهد که گیاه جینکو می تواند از نورون های حساس در برابر اثرات مخرب بتاآمیلوئید محافظت کند.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز