title
کد خبر: 258161
00
آشنایی با ۷ آجیل که روزه‌داری را برای شما آسان‌تر می‌کند

برای بهره بردن از فضایل ماه مبارک رمضان نیاز است که در بهترین وضعیت جسمانی باشیم. بدین منظور باید با خوردن مواد غذایی که سرشار از منابع معدنی و مواد مغذی هستند نیازهای بدن را تامین کنیم. در این مقاله سعی می کنیم شما را با آجیل هایی آشنا کنیم که بتواند روزه گرفتن را برای شما آسان تر کند.

به گزارش بهداشت نیوز یکی از مواردی که در ماه مبارک رمضان باید به آن توجه کنید تامین مواد معدنی و ویتامین های موردنیاز بدن است تا سلامت خود را حفظ کنید. اما چگونه می توان به این مهم دست یافت؟ با آجیل و خشکبار. این دانه ها سرشار از ویتامین ها، پروتئین ها، اسیدهای چرب سالم، مواد معدنی و بسیاری از مواد مغذی هستند که فواید زیادی برای شما دارد.

بادام: یکی از بهترین و سالمترین آجیل ها بادام است. بادام سرشار از پروتئین ، منیزیم ، کلسیم و ویتامین E است. این آجیل سلامت عمومی بدن را بهبود بخشیده و حتی می توانند در پیشگیری از سرطان موثر باشد.

گردو: فقط خوردن ۷ عدد گردو در روز نیاز روزانه شما را به بسیاری از مواد معدنی تامین می کند. از آنجا که گردو از نظر اسیدهای چرب امگا ۳ بسیار غنی است، باعث تقویت و سلامت مغز می شود.

بادام هندی: بادام هندی منبع بسیار مناسبی از مس، فسفر و منیزیم است که برای تقویت استخوان ها عالی است.

آجیل برزیلی:
این آجیل منبع فوق العاده ای از مس و آهن هستند و به تقویت استخوانی و مبارزه با کم خونی کمک می کنند.

پسته: پسته سرشار از ویتامین B۶ است که برای حفظ تعادل هورمونها مفید بوده و همچنین در تقویت بینایی شما موثر است. این آجیل همچنین دارای خواص ضد التهابی است.

فندق: فندق غنی از فولات است که می تواند به تقویت باروری کمک کند. این آجیل غنی از ویتامین E است بطوری که یک فنجان فندق تقریبا ۹۰٪ نیاز روزانه ویتامین E بدن را تامین می کند.

بادام زمینی: بادام زمینی به دلیل داشتن ویتامین B۳ به افزایش قدرت مغز کمک می کند. مقدار مس آن نیز در افزایش سطح کلسترول خوب موثر است.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز