title
کد خبر: 259924
00
آیا مکمل‌های ویتامین بی‌فایده هستند؟

مکمل‌های حاوی بیوتین که این روزها برای سلامت پوست، مو و ناخن بسیار هم توصیه می‌شوند، حاوی ۲۰ میلی‌گرم بیوتین یا ویتامین B7 هستند، در حالیکه نیاز بدن ما ۰.۰۳ میلی‌گرم است. یعنی ۶۰۰ تا ۷۰۰ برابر کمتر!

به گزارش بهداشت نیوز، به گفته آکادمی متخصصین پوست آمریکا (AAD) این میزان بالا هیچ فایده‌ای هم به همراه ندارد. مکمل‌های غیر ویتامینی مثل کلاژن یا مکمل‌های افزایش حافظه، لاغری و... هم به گفته منابع علمی (نه مقاله‌های تجاری) بی‌تاثیر هستند.

اغلب ما نیاز به مکمل‌های غذایی یا ویتامین‌ها نداریم؛ مگر اینکه پزشک تشخیص کمبود ویتامین بدهد یا فرد در شرایط خاصی مانند بارداری باشد. ممکن است فکر کنید خوردن این مکمل‌ها ضرری ندارند، اما با توجه به شرایط بدنی، داروهایی که مصرف می‌کنید و بیماری‌های زمینه‌ای که دارید می‌توانند مضر باشند.

برای مثال یکی از ریسک‌های استفاده زیاد از بیوتین ایجاد اختلال در آزمایش‌های تخصصی مثل تروپونین (آزمایش تشخیص سکته قلبی)، هورمون‌های تیروئیدی، ویتامین دی و ... است.

در یک مورد در سال ۲۰۱۷ مردی در آمریکا با درد قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کرد ولی جواب آزمایش سکته قلبی او منفی بود. او چند ساعت پس از ترخیص و بازگشت به خانه بر اثر سکته قلبی فوت شد. بعدها علت این اختلال در آزمایش، سطح بالای بیوتین در خون اعلام شد.

همچنین مواردی از تشخیص اشتباه تیروئید پرکار، بر اثر سطح بالای بیوتین در خون وجود دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز