title
کد خبر: 238934
00
طول عمر خود را افزایش دهید

تقریبا 60 درصد از بدن ما از آب تشکیل شده و تمامی ارگان‌های حیاتی بدن هم برای عملکرد بهترشان به آب نیاز دارند.

به گزارش بهداشت نیوز،دریافت آب کافی به هضم بهتر، انتقال مواد مغذی و اکسیژن به سلول‌ها، دفع باکتری‌ها از مثانه، محافظت از اندام‌ها و بافت‌ها و همچنین حفظ تعادل الکترولیت‌ها در بدن کمک می‌کند درحالی که باعث شکل‌گیری  تعادل در فشار خون می‌شود. از این‌رو، محققان بر این باورند که مردانی که روزانه حدود 3.7 لیتر و زنانی که روزانه حدود 2.7 لیتر آب ساده مصرف می‌کنند، طول عمر همراه با سلامت بیشتری خواهند داشت. 

در ادامه این مطلب، با سایر نوشیدنی‌هایی که نقش مثبتی در افزایش طول عمر دارند، بیشتر آشنا خواهیم شد. این نوشیدنی ها عبارتند از:

 

1. چای سبز 
آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در چای سبز با کاهش کلسترول و افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن به حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند و خطر مرگ ناشی از دیابت نوع 2 را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. محققان ژاپنی دریافته‌اند که مصرف روزانه یک تا دو فنجان چای سبز، ترکیب قوی به نام کاتچین را به بدن می‌رساند و مانع از ابتلا به فشار خون بالا، بعضی از انواع سرطان‌ها و اضافه‌وزن می‌شود. از این‌رو، شما می‌توانید برای حفظ سلامت خود، روزانه یک تا دو فنجان چای سبز مصرف کنید. 

 

2. اسموتی‌های سبز 
یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای افزایش طول عمر، اسموتی سبز است. انواع اسموتی‌های سبز حاوی یک تا 3 نوع از سبزیجات برگ سبز تیره هستند. شما می‌توانید به انواع آبمیوه‌ها، آب سبزیجات، اسموتی‌ها و معجون‌های روزانه خود، یک تا سه مدل از سبزی‌های برگ سبز تیره مانند ریحان، نعناع، اسفناج یا کرفس را اضافه کنید. جوانه‌ها، کلم بروکلی و سایر سبزی‌های سبز تیره هم می‌توانند برای افزایش طول عمر به نوشیدنی‌های طبیعی روزانه اضافه شوند. یک لیوان اسموتی سبز حاوی مقادیر بالایی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌هاست و می‌تواند از طریق مبارزه با عوامل باکتریایی و ویروسی در بدن، به تقویت سیستم ایمنی، کاهش سطح استرس و التهاب، کاهش کلسترول و فشار خون کمک کند در حالی که احتمال ابتلا به تعداد زیادی از سرطان‌ها را هم کاهش می‌دهد. 

 

3. آب گوجه فرنگی 
متاسفانه، کمتر کسی به مصرف روزانه آب گوجه فرنگی تازه اهمیت می‌دهد. با این‌حال، محققان دانشگاه هاروارد اعلام کرده‌اند که یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت التهاب مزمن در بدن و پیشگیری از بیماری‌های قلبی، دیابت، آرتریت، بیماری‌های روده و بعضی از انواع سرطان، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و حاوی گوجه فرنگی تازه است. گوجه فرنگی به‌دلیل داشتن ترکیبی با نام لیکوپن، نقش برجسته‌ای در کاهش کلسترول بد خون و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و بعضی از انواع سرطان‌ها (مخصوصا سرطان پروستات) دارد. محققان بر این باورند که مصرف آب گوجه فرنگی (حدود 2 تا 3 لیوان در هفته) می‌تواند حجم بالایی از بتاکاروتن، لیکوپن و ویتامین‌های C و E را به بدن برساند و به‌شدت باعث بهبود عملکرد تمامی ارگان‌های حیاتی بدن شود. 

 

4. آب انار 
از دیگر نوشیدنی‌هایی که می‌تواند به افزایش طول عمر همراه با سلامت کمک کند، آب انار است. آب انار، منبع مناسبی برای دریافت فلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پونیکالاگین است. این ترکیبات می‌توانند با دفع هرچه بیشتر سموم از بدن به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کنند و در نهایت هم باعث بهبود عملکرد تمامی ارگان‌های حیاتی بدن (ازجمله روده‌ها، قلب و مغز) شوند. 

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز