title
کد خبر: 237593
00
گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی،٬ آنتی باکتریالی،٬ضد ویروس  HIV

چای یکی از نوشیدنی های پر مصرف دنیا می باشد که حاوی ترکیبات فنولی بالایی می باشند. پلی فنول های چای به عنوان یک گروه از پلی فنول های کوچک شناخته شده اند از جمله catechins٬ flavonols٬ proanthocyanidins٬ theaflavin ها.

به گزارش بهداشت نیوز، چای یکی از نوشیدنی های پر مصرف دنیا می باشد که حاوی ترکیبات  فنولی بالایی می باشند. پلی فنول های چای به عنوان یک گروه از پلی فنول های کوچک شناخته شده اند از جمله catechins٬ flavonols٬ proanthocyanidins٬  theaflavin ها.

بر اساس درجه پردازش و تخمیر چای به انواع مختلفی تقسیم می شود. چای سبز یکی از مهمترین انواع چای می باشد که در چین از برگ های گیاه Camellia Sinensis می شود که در طی پردازش حداقل اکسیداسون را دارد.

Catechinها ۷۰٪ پلی فنول های چای سبز را تشکیل می دهند که شامل epigallocatechingallate٬epigallocatechin٬ epicatechingallate و epicathechin می باشند.

Epigallocatechingallate به عنوان جزء عمده چای سبز شناخته شده که تقریبا ۵۹٪ از کل کاتچین ها را تشکیل می دهد. مطالعات مختلفی نشان داده اند که پلی فنول های چای دارای اثرات سودمند و فارماکولوژیک از جمله آنتی اکسیدان٬ آنتی باکتریال٬ آنتی کنسر و ضد ویروسی مخصوصا علیه HIV را دارا می باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز