title
کد خبر: 235812
00
کاهش هزینه‌های دندان پزشکی بیماران صعب العلاج

مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری های بین بخشی گفت: کاهش هزینه های دندان پزشکی بیماران صعب العلاج در اولویت قرار دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، عبدالرضا معادی، درخصوص ارایه خدمات دندان پزشکی به بیماران خاص و صعب العلاج گفت: در قانون بودجه سال جاری مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص و صعب العلاج در نظرگرفته شد، خوشبختانه در زمینه پروتکل های درمانی به خدمات دندان پزشکی این افراد هم توجه شده و در حال حاضر برای ۱۰ بیماری خاص و صعب العلاج مثل بیماران پروانه ای، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، همودیالیز، سرطان ها، پیوندها و اوتیسم ۸۰ درصد از هزینه های درمان دندان پزشکی تا سقف ۶ میلیون تومان پرداخت می شود. 
مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری های بین بخشی، با اشاره به اینکه بیمه پایه بخشی از خدمات دندان پزشکی را در تعهد دارد افزود: اما در سال جاری تمامی خدمات مثل درمان ریشه دندان برای بیماران خاص و صعب العلاج نیز جز تعهدات بیمه قرار گرفته است. 
وی تصریح کرد: سلامت دهان و دندان در نظام بهداشتی و درمانی برای بیماران خاص تا حدودی مغفول مانده است، زیرا سیستم درمانی کشور بیشتر اصل بیماری را برای این بیماران مهم تلقی می کند، اما با اتفاق های سال های اخیر توجه به سلامت دهان و دندان این بیماران نیز در اولویت قرارگرفته است؛ لذا اگر درمان به موقع انجام شده و پیشگیری مد نظر قرار گیرد؛ می توانیم تا بخش زیادی از هزینه های بیماران خاص را در بحث دندان پزشکی کاهش دهیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.