title
کد خبر: 235313
00
خواص دارویی کدو را بشناسید

کدومسمایی با نام علمی Cucurbita وقسمت مورد استفاده شامل دانه های تازه و خشک شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، موارد مصرف عبارتند از: شب ادراری و تحریک پذیری مثانه در کودکان، دفع کرم کدو. به عنوان مدر و کاهش شیوع افزایش فشار خون و آترواسکلروز.

موارد مصرف مورد تأیید کمیسیون E  بر اساس داده های بالینی: التهاب مثانه و اشکال در رفع ادرار در هیپرپلازی خوش خیم پروستات درجه 1و2.

سایر موارد مصرف (در طب سنتی): التهاب کلیه، انگل های روده ای، داروی ضد زخم. موارد منع مصرف: بیمارانی که علت هیپرپلازی خوش خیم پروستات در آن ها نامشخص است.

احتیاطات: عمومی: بیمارانی که مبتلا به افزایش حساسیت نسبت به گیاه یا هر یک از ترکیبات آن ها می باشند بهتر است از مصرف آن اجتناب نمایند بیماران باید مطلع باشند که اگرچه گیاه ممکن است التهاب مثانه و اشکال در دفع ادرار ناشی از مراحل 1و2 هیپرپلازی خوش خیم پروستات را تخفیف دهد، اما موجب کاهش بزرگی پروستات نمی شود و مصرف آن باید تحت نظارت پزشک باشد. علاوه بر آن اگر علائم بیمار بیش از 7 روز باقی بماند یا بدتر شود باید با پزشک خود مشورت نماید.

اثرات جانبی: از دست دادن بالقوه الکترولیت ها ناشی از اثرات مدری گیاه. عدم تحمل گوارشی

منابع: خلیقی سیگارودی، ف، جاروندی، ص، تقی زاده، م. کاربردهای درمانی گیاهان دارویی، چاپ دوم، انتشارات کتاب ارجمند. تهران 1392.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز