title
کد خبر: 235063
01
شانه ساخته شده از جمجمه انسان+ تصاویر

شانه ساخته شده از جمجمه انسان ممکن است در آیین های عصر آهن استفاده شده باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، یک شانه موی ۲۰۰۰ ساله کشف شده در مجموعه ای در موزه از جمجمه انسان تراشیده شده است. یک شانه باستانی تراشیده شده از تکه‌ای از جمجمه انسان، محققان لندنی را در مورد اینکه آیا این ابزار واقعاً هزاران سال پیش برای حالت دادن به مو استفاده می‌شده است یا خیر تشویق به تحقیقات بیشتر کرد.

باستان شناسان برای اولین بار این مورد را در بار هیل، روستایی در کمبریج شایر، انگلستان، طی یک حفاری سه ساله که در سال 2018 به پایان رسید، کشف کردند. این مصنوع که مربوط به عصر آهن (750 قبل از میلاد تا 43 پس از میلاد) است و طول آن تقریباً 2 اینچ (5 سانتی متر) است، حاوی نزدیک به 12 دندان حکاکی شده است و بخشی از مجموعه موزه باستان شناسی لندن (MOLA) بود.

این قطعه که «شانه Bar Hill» نام دارد، یکی از 280000 اثر باستانی موزه است که در یک تجزیه و تحلیل جدید و حال انجام قرار گرفته است. محققان فقط می توانند هدف واقعی از ساخت این جسم را نظریه پردازی کنند. هیچ مدرکی دال بر ساییدگی دندان‌های شانه وجود نداشت، و سوراخی که در بالای آن ایجاد شده بود نشان می‌داد که ممکن است مورد استفاده این جسم که به عنوان ابزاری برای حالت دادن به مو می شناسیم، به‌عنوان یک طلسم پوشیدنی بوده باشد.

به گفته محققان، علیرغم هدف ناشناخته آن، این آیتم نگاهی اجمالی به نحوه استفاده افراد عصر آهن برای بقایای انسان‌ها ارائه می‌کند. این اهداف ممکن است شامل مناسک باشد.

مایکل مارشال، متخصص ماقبل تاریخ و دوران روم در MOLA که این پروژه را رهبری می کرد، در بیانیه ای گفت: شانه بار هیل ممکن است یک شی بسیار نمادین و قدرتمند برای اعضای جامعه محلی بوده باشد. ممکن است از جمجمه یکی از اعضای مهم جامعه عصر آهن تراشیده شده باشد که حضور او به نوعی حفظ شده و از طریق استخوان های او به یادگار مانده است.

این اولین بار نیست که یک اثر باستانی بازسازی شده از بقایای انسان در این منطقه کشف می شود. بر اساس این بیانیه، حفاری‌های قبلی ابزارهایی را نشان داده‌اند که از استخوان‌های پا و بازوی انسان ساخته شده و برای تمیز کردن پوست حیوانات استفاده می‌شدند.

دو قطعه مشابه از جمجمه انسان تغییر کاربری داده شده از کمبریج شایر نیز شبیه شانه است. یکی با دندان های تراشیده شده در دهه ۱۹۷۰ کشف شد و دیگری که فقط خطوط بریده داشت در اوایل دهه ۲۰۰۰ پیدا شد. مارشال فکر می‌کند که اگر این اشیاء برای شانه کردن مو در نظر گرفته نمی‌شدند، حکاکی‌ها شاید مربوط به خطوط طبیعی است که بخش‌هایی از جمجمه انسان را به هم می‌پیوندد.

مارشال گفت: ممکن است این یافته جذاب نشان دهنده سنتی باشد که توسط جوامع عصر آهن که تنها در این منطقه از کمبریج شایر زندگی می کنند، انجام شده است. دیدن چنین تأثیرات بیش از حدود محلی در گروه هایی از مردم که بیش از ۲۰۰۰ سال پیش زندگی می کردند واقعاً شگفت انگیز است.

شانهBar Hill  به آرشیو باستان شناسی کمبریج شایر ملحق خواهد شد که مصنوعات کشف شده در سراسر منطقه را در خود جای داده است.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز