title
کد خبر: 220415
00
وضعیت اضطراری عمومی آبله میمونی در آمریکا

با گسترش موارد ابتلا به آبله میمون در آمریکا، مقامات بهداشتی وضعیت اضطراری عمومی اعلام کردند.

به گزارش بهداشت نیوز، آبله میمون گرچه قدرت سرایت بسیار کمتری نسبت به کووید ۱۹ دارد، اما طی ماه‌های اخیر از مناطق بومی خود در غرب آفریقا فراتر رفته و هم اینک در تمامی قاره‌های جهان مواردی از ابتلا به آن گزارش شده است. همین موضوع باعث نگرانی مقامات بهداشتی نسبت به گسترش بیماری و وقوع جهش در این ویروس شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات بهداشتی آمریکا آبله میمون در این کشور را شرایط اضطراری عمومی اعلام کردند. این اقدام مسیر را برای اختصاص منابع مالی و ابزار‌های بیشتر به منظور مقابله با این بیماری هموار می‌کند.

تاکنون بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر در آمریکا به آبله میمون مبتلا شده اند که تقریبا تمامی آن‌ها مردان همجنس گرا بوده اند. هم اکنون به دلیل ناتوانی واشنگتن در کنترل همه گیری کرونا، مقامات این کشور برای کنترل آبله میمون تحت فشار قرار دارند.

مقامات بهداشتی آمریکا در نظر دارند یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرد در خطر ابتلا به این بیماری را واکسینه کنند. هم اینک ۶۰۰ هزار دوز داروی نوردیک و واکسن‌های مختلف در این زمینه انبار شده است تا در زمان ضرورت مورد استفاده قرار گیرد.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، آبله میمون تاکنون در بیش از ۷۸ کشور جهان مشاهده شده و ۲۰ هزار تن را آلوده کرده است. برآورد می‌شود نرخ مرگ و میر ناشی از این ویروس یک درصد باشد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز