title
کد خبر: 219716
00
یک معجون شگفت‌انگیز طب سنتی برای کاهش وزن

سیر و عسل از جمله مواد خوراکی مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، لاغری با سیر و عسل هم از دیگر خواص این دو ماده‌ی غذایی محسوب می‌شود. در طب سنتی از این دو ماده‌ی غذایی به عنوان معجون‌های شگفت‌انگیز یاد می‌شود
با خوردن سیر لاغر و خوش اندام بمانید

سیر یکی از گیاهانی است که متخصصان طب سنتی توصیه‌ می‌کنند حداقل در هفته چند عدد میل کنید. این ماده‌ی غذایی قدرت فوق‌العاده‌ای در ذوب کردن چربی‌های اضافه دارد. جالب است بدانید که سیر با افزایش دمای بدن، در واقع در حال ذوب کردن چربی‌های اضافه است.

افرادی که به فشارخون، قندخون و یا کلسترول خون مبتلا هستند، با خوردن سیر از شدت بیماری آن‌ها کاسته می‌شود. این ماده‌ی خوراکی انرژی‌زاست و همچنین با کاهش اشتها مانع از خوردن غذاهای پرکالری می‌شود. بنابراین وقتی سیر می‌خورید، احساس گرسنگی کمتری دارید.

برای اینکه تاثیر شگفت انگیز سیر بر روی کاهش وزن خود را مشاهده کنید، بهتر است آن را به صورت خام بجوید. سیر برای لاغری شکم مفید است و می‌تواند با چربی‌سوزی از حجم شکم برآمده کم کند.

    سیر قدرت فوق‌العاده‌ای در ذوب کردن چربی‌های اضافه دارد. جالب است بدانید که سیر با افزایش دمای بدن، در واقع در حال ذوب کردن چربی‌های اضافه است. 

تاثیر عسل بر روی لاغری

اکنون که عسل‌های مصنوعی و فرآوری شده در بازار زیاد شده است، در همین ابتدا توصیه می‌کنیم به فکر تهیه‌ی عسل طبیعی باشید. عسل طبیعی حاوی مواد معدنی و مغذی بی‌شماری از جمله پروتئین، آب، انرژی، فیبر، قند، ویتامین‌های B12 و C، آهن، سدیم، پتاسیم، فسفر، زینک، کلسیم، فولات، نیاسین و ریبوفلاوین است.
این ماده‌ی ارگانیک در بدن ذخیره می‌شود و چربی‌های اضافه را به حرکت در می‌آورد. یکی از مزیت‌های عسل برای لاغری ، کاهش اشتها پس از مصرف است. این ماده‌ی مغذی می‌تواند کلسترول مفید بدن را افزایش و در مقابل قندخون را کاهش دهد. قند موجود در عسل طبیعی به یکباره وارد خون نمی‌شود و به همین دلیل برای افراد مبتلا به دیابت هیچ ضرری ندارد.

لاغری با سیر و عسل

حالا که با خواص عسل و سیر برای کاهش وزن آشنا شدید، بهتر است این دو را با هم ترکیب کنید. معجون حاصل از ترکیب این دو ماده‌ی غذایی، تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد. براساس گفته‌ی برخی از متخصصان علم تغذیه، معجون عسل طبیعی و سیر می‌تواند تا ۱۰ کیلو از وزن شما را در یک ماه کم کند.

این معجون را اگر به مدت یک هفته و در حالت ناشتا میل کنید، اثر شگفت‌انگیزی بر کاهش وزن خواهد داشت. برای درست کردن معجون عسل طبیعی و سیر به صورت زیر عمل کنید:
ابتدا چند حبه‌ی سیر را له و یا رنده کنید. حالا ۳ قاشق عسل طبیعی را به این ترکیب اضافه کرده و داخل یک شیشه سربسته بریزید. بعد از یک هفته این معجون را در زمان صبح با شکم خالی میل کنید. بعد از مدتی شاهد کاهش وزن خود خواهید بود. با مصرف این معجون تا چندین روز متابولیسم بدن افزایش می‌یابد. بعد از این شاهد کاهش وزن خود خواهید بود.
لاغری با سیر و عسل تنها باعث کاهش وزن و تناسب اندام نمی‌شود. بلکه فواید و خواص دیگری هم به همراه دارد. این خواص عبارتند از:

    تقویت سیستم ایمنی بدن
    افزایش دهنده میل جنسی
    کاهش فشار خون و کلسترول خون

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیر و عسل هر دو یک آنتی بیوتیک قوی محسوب می‌شوند. وقتی با هم ترکیب می‌شوند تاثیر آن‌ها برای تقویت سیستم دفاعی بدن دو چندان می‌شود. اگر در فصل زمستان این معجون را میل کنید، شما را از ابتلا به بیماری‌های ویروسی مثل آنفلونزا و سرماخوردگی در امان نگه می‌دارد. حتی در صورت ابتلا به این بیماری‌ها، مدت بیماری شما کاهش می‌یابد.
    سیر و عسل هر دو مواد غذایی مغذی و انرژی زایی هستند که باعث افزایش میل جنسی می‌شوند. افرادی که به دلایل مختلفی به بی‌میلی جنسی مبتلا هستند، اگر به مدت یک هفته هر روز ناشتا این معجون را میل کنند، قوای جنسی آن‌ها تقویت می‌شود. 

کاهش فشار خون و کلسترول خون

لاغری با سیر و عسل همزمان باعث کاهش فشارخون و کلسترول خون می‌شود. وقتی متابولیسم بدن بالا می‌رود و چربی‌های اضافه حذف می‌شوند، میزان سدیم و کلسترول مضر خون کاهش می‌یابد. در نتیجه فشار خون هم به دنبال آن کمتر می‌شود.

عوارض مصرف سیر و عسل

با وجود تاثیری که عسل طبیعی و حبه‌های سیر در کاهش وزن دارند، نباید عوارض آن‌ها را فراموش کنید. استفاده‌ی طولانی مدت از این روش باعث ناتوانی بدن می‌شود. لاغری باید به تدریج و مبتنی بر اصول استاندارد تغذیه باشد. اگر در این کار زیاده‌روی کنید، بعد از مدتی دلزده شده و دیگر علاقه‌ای به آن ندارید.
لاغری با سیر و عسل باید روند طبیعی داشته باشد. مصرف یک هفته در ماه می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. البته کرفس در این مورد فقط به شما معرفی می‌کند و هیچ توصیه‌ای برای مصرف آن ندارد.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز