title
کد خبر: 219681
00
 مهم ترین راهکار حفاظتی در برابر موج هفتم کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پانصد و هجدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، مهمترین اقدام در موج هفتم کرونا را استفاده از ماسک و مشارکت مردم در واکسیناسیون، به ویژه دریافت دُز یادآور واکسن عنوان کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر «سید وحید حسینی» یکی از دغدغه های اصلی مسوولان حوزه سلامت را ابتلای خانوادگی و افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی و با ورود موج هفتم کرونا به کشور، هرگونه بی توجهی نسبت رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده، ادارات و مکان های تجمع مانند مراکز خرید، به منزله تهدیدی جدی برای سلامت خود و دیگران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از افرادی که دارای علائم بیماری کووید۱۹ هستند خواست تا از هرگونه خود درمانی بپرهیزند و ضمن قرنطینه و جداسازی خود از خانواده و اطرافیان، در اسرع وقت به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به افزایش روزانه آمارهای ابتلا به این بیماری طی روزهای اخیر که با مراجعه برخی از بیماران به بیمارستان های استان همراه بوده است، نخستین مرجع رسیدگی به بیماران دارای علایم را مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا و پزشکان خانواده عنوان کرد و از مردم استان خواست تا از مراجعه شخصی به بیمارستان ها پرهیز کنند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز