title
کد خبر: 219648
00
آگهی| چرا باید نیاسینامید را در روتین پوستی خود داشته باشیم؟

نیاسینامید، که ممکن است به عنوان نیکوتین‌آمید نیز شناخته شود، یک فرم از ویتامین B3 و محلول در آب می‌باشد که ما آن را از طریق رژیم غذایی دریافت می‌کنیم.

نیاسینامید، که ممکن است به عنوان نیکوتین‌آمید نیز شناخته شود، یک فرم از ویتامین B3 و محلول در آب می‌باشد که ما آن را از طریق رژیم غذایی دریافت می‌کنیم. مدتهاست که ثابت شده ویتامین B3 فواید زیادی برای سلامتی مانند کمک به حفظ سلول‌های سالم در بدن و بهبود سلامت متابولیک (زمانی که از طریق غذا و مکمل‌ها مصرف شود) دارد، اما مطالعات جدید نیز نتایج امیدوار کننده‌ای را برای استفاده موضعی این ویتامین نشان می‌دهد.

مزایای استفاده از نیاسینامید برای مراقبت از پوست چیست؟

نیاسینامید به ‌عنوان یک ماده مراقبت از پوست، فواید بسیاری دارد، از جمله خواص ضد التهابی و روشن‌کنندگی که پوست را تسکین و پیگمانتاسیون را یکنواخت می‌کند. از آنجایی که ملایم و سبک است، برای افرادی که پوست حساسی دارند گزینه‌ی مناسبی می‌باشد، همچنین می‌تواند برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند هم مفید واقع شود، زیرا تحقیقات نشان داده که تولید چربی را کاهش می‌دهد.

همانطور که در مورد مواد فعال معمول است، مزایای آن بسته به غلظت موجود در محصولی که استفاده می‌کنید متفاوت می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهد که غلظت %2 درصد از این ماده (نیاسینامید) از دست دادن آب از طریق اپیدرم، که منجر به دهیدراته شدن پوست می‌شود را کاهش داده، به این ترتیب پوست شما را آبرسانی و به هیدراته ماندن آن کمک می‌کند.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که غلظت %4 درصد آن می‌تواند برای تسکین التهاب و کنترل تولید چربی (ترشح سِبوم) مفید باشد، در حالی که غلظت %5 درصد آن می‌تواند باعث کاهش هایپرپیگمانتاسیون شده البته به شرطی که دو بار در روز از آن استفاده گردد.

به طور کلی، نیاسینامید با افزایش گردش سلولی، به تقویت سد لیپیدی پوست کمک کرده و باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود،

سلول‌های مرده پوست را از سطح پوست حذف کرده در نتیجه سایر محصولات مراقبت از پوست مانند کرم‌ها و.. بهتر جذب پوست می‌شوند.

میزان بیشتر این ویتامین در محصول به کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک و همچنین جوانسازی پوست کمک می‌کند.

آیا نیاسینامید برای انواع پوست قابل استفاده است؟

همه‌ی افراد با هر نوع پوست می‌توانند از نیاسینامید استفاده کنند، این سرم با پوست خشک و حساس همچنین پوست چرب و مختلط کاملا سازگاری دارد .

متخصصان پوست اغلب آن را به بیمارانی توصیه می‌‌کنند که قادر به تحمل مواد ساینده‌تر مراقبت از پوست مانند رتینول (مشتقات ویتامین A) نیستند. نیاسینامید ملایم، موثر و زود جذب است که به راحتی جذب شده و در هر روتین مراقبت از پوستی می‌توان آن را گنجاند.

آیا نیاسینامید عوارض جانبی بالقوه‌ای دارد؟

هر ماده‌ای که روی پوستمان می‌گذاریم پتانسیل ایجاد واکنش داشته، اما نیاسینامید با همه نوع پوست سازگاری بالایی دارد.

تحمل این ماده به غلظت استفاده شده در محصول مورد نظر نیز بستگی دارد. اما اگر دچار سوزش یا قرمزی شُدید، استفاده از محصول را تا زمانی که این حساسیت از بین برود متوقف کنید و پس از آن غلظت کمتری از محصول را امتحان کنید.

مشتقات ویتامین B3 برای همه رنگ‌های پوست کاملا بی‌خطر می‌باشد. با اینکه نیاسینامید اغلب برای هدف قرار دادن لکه‌های تیره و روشن پوست استفاده می‌شود، اما یک عامل سفید کننده نیست و باعث تغییر رنگ در پوست‌های تیره‌تر نمی‌شود.

نیاسینامید در دوران بارداری و شیردهی نیز کاملا بی‌خطر بوده و منع مصرف ندارد.

نیاسینامید یک ماده مغذی است که تنها مقدار کمی از آن در صورت استفاده موضعی روی پوست، جذب بدن می‌شود.

 

 

چگونه نیاسینامید را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانم؟

بهترین راه برای اضافه کردن یک ماده جدید به روتین فعلی مراقبت از پوست به نوع محصولاتی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. از آنجایی که نیاسینامید یک ماده فعال خفیف است، تعویض سرم یا مرطوب کننده مورد استفاده خود با سرم فرموله شده نیاسینامید، نقطه خوبی برای شروع است.

برای جلوگیری از تحریک، سرم پوست را روی پوست ساعد تست کنید و اگر مشکل و حساسیتی ایجاد نشد، می‌توانید آن را آهسته به روتین خود اضافه کنید.

برای شروع هفته‌ای یک بار از آن استفاده کرده و به مرور زمان تعداد آن را افزایش دهید. نیاسینامید را می‌توان در روتین روزانه یا شبانه‌ و در هر یک از مراحل مراقبت از پوست (پاک‌کننده، تونر، سرم یا مرطوب‌کننده) استفاده کرد، اما بسیار مهم است که برای محافظت مناسب در برابر آفتاب، در طول روز به عنوان لایه آخر شما پوستتان را با ضد آفتاب (حداقل SPF50) پوشش دهید.

به شکل کلی سعی کنید بیش از 2 سرم را بلافاصله روی هم لایه بندی نکنید برای مثال شما می‌توانید، نیاسینامید را در طول روز یا شب استفاده کنید، اما رتینول باید حتما در شب یا کلاً در یک روز متفاوت از سایر سرم‌ها استفاده شود، و همین امر در مورد ویتامین C نیز صدق می‌کند.

یکی از موادی که به خوبی با نیاسینامید (و تقریباً هر مواد فعال دیگری) جفت می‌شود، هیالورونیک اسید است که می تواند هر روز، تا چندین بار در روز همراه با سایر مواد فعال استفاده شود.

 

آیا باید نیاسینامید را هر روز به صورتم بزنم؟

به گفته متخصصان پوست معتبر، بهترین راه برای دستیابی به نتایج مطلوب در استفاده از محصولات نیاسینامید مانند تونرها، سرم‌ها یا مرطوب کننده‌ها این است که دو بار در روز از آن‌ها استفاده کنید.

 

چه مدت طول می‌کشد تا نیاسینامید اثر کند؟

پس از استفاده سرم نیاسینامید شما خیلی زود متوجه برخی اثرات مثبت خواهید شد، اما مطالعات انجام شده زمانی حدود 8 تا 12 هفته را نشان می‌دهد. به دنبال محصولات حاوی 5% نیاسینامید باشید. تحقیقات نشان می‌دهد این درصدی است که به وضوح بدون ایجاد هیچ تحریکی روی پوست تفاوت محسوسی ایجاد می‌کند.

 

 

می‌توانم سرم نیاسینامید را به روی لب‌هایم هم بزنم؟

این ماده در بهترین نرمکننده‌های آرایشی لب یافت وجود دارد. دلیل آن این است که نیاسینامید، مانند دارچین باعث می‌شود مویرگ‌های خونی در لب‌ها متورم شده، خون جریان پیدا کند و قرمزتر به نظر برسند. اما نکته کلیدی این است که در هر بار استفاده میزان کمی از آن را به لب‌هایتان بزنید، در غیر اینصورت لب‌هایتان تحریک شده و دچار خارش شدید لب می‌شوید.

سرم نیاسینامید یا هیالورونیک اسید کدام بهتر است؟

این دو سرم کاملا متفاوت و با کاربرد‌های گوناگون هستند برای مثال اگر به دنبال هیدراتاسیون سریع روی پوستتان هستید، اسید هیالورونیک قطعاً ماده تشکیل دهنده شما است. با این حال، اگر مشکلات پوستی دیگری مانند آکنه، پیری یا هایپرپیگمانتاسیون دارید، نیاسینامید انتخاب بهتری برایتان خواهد بود.

اما بدانید ترکیب این دو سرم با هم نه تنها برای پوست شما ضرر نداشته بلکه اثر‌ بخشی هر دو ماده را بالاتر میبرد.

بهترین سرم نیاسینامید پوست صورت

سرم نیاسینامید گریفین، ترکیبی از نیاسینامید، گلاب، الانتوئین و آلوئه‌ورا می‌باشد که برای تونر کردن پوست صورت، تنظیم رطوبت، چربی و PH پوست فرموله شده و برای انواع پوست در هر رده سنی مناسب است.

توصیه می‌شود پس از شستشو صورت ابتدا از سرم نیاسینامید گریفین استفاده کرده تا پوست را متعادل کند و پس از جذب کامل آن توسط پوست می‌توانید از مرطوب کننده روزانه خود استفاده کنید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز