title
کد خبر: 219291
00
اعضای هیئت علمی دانشگاه در کنگره بین‌المللی طب فیزیکی در پرتغال+ عکس

اعضای هیئت علمی گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه در شانزدهمین کنگره جهانی طب فیزیکی و توانبخشی(ISPRM) که در کشور پرتغال برگزار شد، حضوری چشمگیر داشتند.

به گزارش بهداشت نیوز، شانزدهمین کنگره جهانی طب فیزیکی و توانبخشی(ISPRM) سوم تا هشتم جولای با حضور صاحبنظران و متخصصان این حوزه در شهر لیسبون پرتغال برگزار شد.

در این کنگره دکتر سید منصور رایگانی مدیر گروه طب فیزیکی دانشگاه و رییس انجمن و دبیر بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی کشور به همراه دکتر مرضیه بابایی، دکتر معصومه ذوقعلی و دکتر تیرانداز شرکت داشتند.

به گفته دکتر رایگانی اکثر مقالات ارسال شده از ایران به کنگره مذکور متعلق به گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است.بنابراین شاهد حضور شاخص و تقربیا انحصاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و حضور فعال بانوان دانشگاهی در این کنگره بین المللی بوده ایم.

وی تخصیص گرانت ۲۰۰۰ یورویی به شرکت کنندگان جوان زیر ۳۵ سال را از دیگر نکات قابل توجه در این کنگره بین المللی عنوان کرد که دکتر معصومه ذوقعلی از این دانشگاه یکی از ۱۰ پژوهشگر جوانی بود که گرانت مذکور به وی اعطا شد.

براساس این گزارش دکتر منصور رایگانی با ارایه دو سخنرانی و چندین پوستر، دکتر مرضیه بابایی با ارایه یک سخنرانی و یک پوستر و دکتر معصومه ذوقعلی نیز با ارایه دو پوستر در این کنگره مشارکت فعال داشتند .

در حاشیه این کنگره دکتر رایگانی رییس انجمن ‌طب فیزیکی و توانبخشی ایران و هیئت همراه ضمن حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران با دکتر مرتضی پاک دامن جامی سفیر کشورمان در پرتغال دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار دکتر رایگانی ضمن بیان سخنانی به معرفی وضعیت و جایگاه طب فیزیکی و توانبخشی در ایران پرداخت و به دستاوردهای نوین پزشکی کشور در این حوزه اشاره کرد.

سفیر کشورمان نیز با اشاره به اهمیت حضور پزشکان ایرانی در این قبیل رویدادهای علمی درخصوص گسترش تبادلات علمی ایران و پرتغال در این حوزه مطالبی را بیان کرد.

وی همچنین حضور پر رنگ و فعال بانوان پزشک ایرانی در این کنگره را قابل توجه و حائز اهمیت دانست .

در خاتمه این دیدار نشان یادبود کنگره مذکور از سوی دکتر رایگانی به سفیر جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز