title
کد خبر: 218985
00
اختصاصی/ نقش پررنگ تغییرات آب‌وهوا بر سلامتی انسان

اتفاق نظر دانشمندان بر این است که ما در عصر گرمایش جهانی و رویدادهای شدید آب و هوایی هستیم که در درجه اول، به دلیل تأثیرات مخرب اعمال انسان بر محیط زیست است.

سرویس ترجمه بهداشت‌نیوز، اما چرا محققان نگران تغییرات آب و هوایی هستند و این تغییرات چه پیامدهایی برای سلامتی انسان‌ها دارد؟ تیم Lancet Countdown گروهی متشکل از ۱۲۰ متخصص برجسته در حوزه آب و هوا، بهداشت عمومی، اقتصاد و علوم سیاسی است که متعهد به نظارت بر تغییرات آب و هوا، به ویژه تأثیر آن بر سلامت جهانی هستند.
از سال ۲۰۱۵، سال انعقاد موافقتنامه پاریس، کارشناسان وابسته به کمیسیون شمارش معکوس لنست گزارش‌های سالانه منبع معتبری را منتشر کرده‌اند که این وضعیت را ارزیابی می‌کند و دولت‌های امضاکننده و تصمیم‌گیرندگان را در قبال تعهداتی که پس از توافق بر عهده گرفته‌اند، پاسخگو نگه می‌دارند.
آخرین گزارش که در اکتبر ۲۰۲۱ در The LancetTrusted Source منتشر شد، "تعمیق نابرابری ها" را در تمام مناطق جهان ثبت کرده زیرا گرمایش جهانی همچنان یک نگرانی است. این گزارش تأثیر تغییرات آب و هوایی را در زمینه همه‌گیری کووید۱۹ مورد بحث قرار می‌دهد و بر نگرانی ناشی از رویدادهای گرمای شدید و بلایای طبیعی مرتبط که در دو سال گذشته رخ داده، تأکید می‌کند.
از جمله موضوعاتی که در گزارش شمارش معکوس لنست در سال ۲۰۲۱ بیان شده، تأثیر تغییرات آب و هوا بر معیشت جوامع در سراسر جهان، تأثیر مستقیم و غیرمستقیم آن بر سلامت روان و جسم و روشی است که از طریق آن در گسترش بیماری‌های عفونی کمک می کند.
این یافته‌ها تا حد زیادی با مواردی که توسط مجموعه دیگری از گزارش‌های شاخص در مورد تغییرات آب و هوایی - آنهایی که از هیئت بین‌دولتی تغییرات آب و هوا (IPCC) مشخص شده‌اند، مطابقت دارد. بر اساس گزارش‌های IPCC 2022، در حال حاضر، رویدادهای شدید آب و هوایی ناشی از عمل انسانی، از انعطاف‌پذیری برخی از سیستم‌های اکولوژیکی و انسانی فراتر رفته و گاهی اوقات اثرات غیرقابل برگشتی دارند.
این گزارش‌ها نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی شدید بر بهره‌وری بخش‌های مختلف غذایی -از جمله بخش‌های کشاورزی، جنگل‌داری و شیلات- در سراسر جهان تأثیر گذاشته و در نتیجه ناامنی غذایی را تشدید می‌کند. آنها همچنین بر تأثیر تغییر آب و هوا بر سلامت روان و راه‌هایی که از طریق آن به گسترش بیماری‌های واگیر کمک می‌شود، تأکید می کنند.

منبع: MedicalNewsToday/ آوریل ۲۰۲۲

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز