title
کد خبر: 218932
00
نوعی زیرشاخه پرخطر سرطان کبد کودکان کشف شد

محققان به تازگی در مطالعات خود با روش برجسته سازی مولکولی موفق به کشف نوعی زیرشاخه پرخطر سرطان کبد کودکان شده اند.

به گزارش بهداشت نیوز، تاکنون تقریبا تمام سرطان های کبد کودکان جزء سرطان های هپاتوبلاستوما یا هپاتیک سلولی قرار می گرفتند، اما به تازگی، متخصصان اعلام کرده اند که این تومورهای کبدی خاص دارای ویژگی هایی هستند که با این دو نوع سرطان هم خوانی ندارند. این بیماران مبتلا معمولا واکنشی به شیمی درمانی نشان نمی دهند.

محققان مرکز سرطان و هماتولوژی کودکان تگزاس و دانشکده پزشکی «بایلور» در بررسی های خود به درک بالاتری از این نوع سرطان پرخطر دست پیدا کرده اند. آنها پروفایل مولکولی تومورها را بررسی کرده اند که شامل ابراز ژن و آرایش ژنتیکی آنها می شود. 

پژوهشگران کشف کردند :این پروفایل های مولکولی در گروه این دو نوع سرطان قرار نمی گیرند. به گزارش سیناپرس، با وجود این، این تومورها دارای ویژگی های مولکولی عودکننده انواع سرطان های هپاتوبلاستوما یا هپاتیت سلولی هستند. این تومورها در گروه هپاتوبلاستوما با ویژگی های سرطان هپاتیت سلولی قرار می گیرند. 

محققان با آزمایش درمان ها و نتایج آن روی سرطان های سلولی هپاتیک دریافتند که این سلول ها مقاومت بیشتری نسبت به شیمی درمانی های استاندارد از خود نشان می دهند و در روش های جراحی شدید شامل پیوند عضو نتایج ضعیف به دنبال دارد. آنها یک الگوریتم تشخیصی را برای هدایت درمان های ویژه ارائه داده اند. 

یافته های به دست آمده، اهمیت آزمایش مولکولی را برای طبقه بندی دقیق این تومورها برای بهینه سازی درمان در زمان تشخیص اولیه برجسته کرده اند. به گزارش سیناپرس، آنها اعلام کرده اند که کودکان مبتلا به سرطان هپاتیت سلولی می توانند تحت درمان های استراتژیکی قرار گیرند که دستورالعمل آنها با انواع درمان های سرطان سلولی هپاتیت و هپاتوبلاستوما متفاوت است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز