title
کد خبر: 217535
00
اختصاصی| چه خطری مبتلایان به کبد چرب را تهدید می‌کند؟

فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد بزرگسالان با اشاره به اهمیت بیماری کبد چرب اظهار کرد: بیشتر افرادی که مبتلا به بیماری کبد چرب می‌شوند نه به دلیل بیماری‌های کبدی بلکه به علت بیماری‌های قلبی- عروقی فوت می‌کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر کامران باقری لنکرانی، در مورد بیماری کبد چرب گفت: یکی از بیماری‌های خیلی شایع در تمام دنیا و از جمله کشور ما کبد چرب است. تقریبا حدود یک سوم افراد میانسال به بالا در ایران، مبتلا به کبد چرب هستند. 

وی در مورد دلیل اهمیت کبد چرب توضیح داد: کبد چرب فقط از این نظر که بیماری کبدی محسوب می‌شود حائز اهمیت نیست، بلکه نشان‌گر این است که وضعیت متابولیک فرد درست نیست. یعنی فرد مبتلا در یک مرحله‌ای قرار دارد که او را در خطر تنگی عروق، بیماری‌های مختلف ناشی از بدخوری و یا متابولیسم غلط قرار می‌دهد.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد افزود: بیشتر افرادی که مبتلا به بیماری کبد چرب می‌شوند نه به دلیل بیماری‌های کبدی بلکه به علت بیماری‌های قلبی- عروقی فوت می‌کنند. به همین خاطر وقتی کسی کبد چرب دارد این موضوع به ما هشدار می‌دهد که باید در سبک زندگی، تغذیه و وضعیت فعالیت جسمی‌اش تغییر دهد و خود را اصلاح کند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است کسی که دچار کبد چرب می‌شود در خطر نارسایی کبد و سرطان کبد هم هست. اما مهم‌تر از آن، کبد چرب نشانگر این است که وضعیت سبک زندگی آن فرد احتیاج به اصلاح دارد. 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز