title
کد خبر: 207758
00
غالب افراد شناسایی شده در این شهرستان جنوبی، مبتلا به امیکرون هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در تست‌ های گرفته‌ شده روزهای اخیر، بیشتر افرادی که در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان به کرونا مبتلا شدند، درگیر سویه‌ی امیکرون بوده اند.

به گزارش بهداشت نیوز، شکراله سلمان‌زاده ظهر امروز سه شنبه پنجم بهمن ماه 1400 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بدون تردید در حال حاضر گونه کرونای غالب در جامعه از نوع اُمیکرون است.

او با اشاره به اینکه هیچ کدام از گروه‌های سنی از اُمیکرون در امان نیستند، گفت: این نشان می‌دهد که شرایط کرونایی ما به هیچ عنوان بهبود نیافته و باید هر لحظه در انتظار یک طغیان احتمالی باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: بر خلاف تصور عمومی همیشه ابتلا به اُمیکرون خفیف نیست و افرادی که واکسن نزده‌اند و یا بیماری زمینه‌ای دارند ممکن است درگیری شدید پیدا کنند.

سلمان زاده بیان کرد: کماکان تنها راه در امان ماندن از اُمیکرون تزریق واکسن، استفاده از ماسک، رعایت فاصله مناسب از دیگران، عدم شرکت در تجمع ها  و شستن مکرر دست‌ها است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز