title
کد خبر: 206796
00
دلیل دیگری برای افزایش فعالیت بدنی

بر اساس یافته های پژوهشگران اعصاب، فعالیت بدنی منجر به یکپارچگی سیستم اعصاب شده و به سیناپس‌ ها این امکان را می ‌دهد تا انعطاف‌ پذیری عصبی را بهینه کرده و شناخت را تقویت ‌کنند.

به گزارش بهداشت نیوز ،در چند سال گذشته، محققان مؤسسه علوم اعصاب دانشگاه کالیفرنیا، به سرپرستی کیتلان کازالتو (Kaitlan Casaletto) در حال بررسی این موضوع بودند که چگونه فعالیت بدنی، یکپارچگی سیستم اعصاب را در مغز انسان حفظ کرده و با افزایش سن افراد، شناخت سالم را تقویت می کند. بدون یکپارچگی سیناپسی، سیستم اعصاب اتصال خود را از دست می دهند که شناخت را تحت فشار قرار داده و قدرت مغز را کاهش می دهد. بیماری آلزایمر، زوال عقل و زوال شناختی مرتبط با افزایش سن با از دست دادن یکپارچگی سیناپسی مرتبط است.
در این پژوهش ها، کازالتو و تیم تحقیقاتی او دریافتند که به نظر می ‌رسد از دست دادن یکپارچگی سیستم عصبی واکنش زنجیره‌ ای آمیلوئیدها را کاهش می ‌دهد که می ‌تواند انتقال عصبی را مختل کرده و عملکردهای شناختی را مختل کند.
بر اساس تجزیه و تحلیل های انجام شده پس از مرگ ۴۰۴ نفر، محققان دریافتند که به نظر می رسد فعالیت بدنی در اواخر عمر با افزایش پروتئین های سیناپسی از مغز در برابر انحطاط محافظت می کند. 
کازالتو در مورد موضوع فوق می گوید: کار ما اولین پژوهشی است که از داده های انسانی استفاده می کند تا نشان دهد که تنظیم پروتئین سیناپسی با فعالیت بدنی مرتبط بوده و ممکن است منجر به نتایج شناختی مفیدی شود. حفظ یکپارچگی ارتباطات عصبی بین نورون‌ها ممکن است برای دفع زوال عقل حیاتی باشد، زیرا سیناپس ها مکانی هستند که شناخت در آن ها اتفاق می ‌افتد.
انجام مقداری فعالیت بدنی در هفته نه تنها دشوار نیست بلکه بسیار به شما کمک خواهد کرد. فعال ماندن و ورزش کردن با افزایش سن ممکن است از اختلالات سیناپسی و آشفتگی سیستم اعصاب در پیری جلوگیری کند.

 آخرین تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی، پروتئین های پیش سیناپسی را افزایش می دهد که با بهینه سازی تبادل اطلاعات بین نورون ها، ارتباط بهتر کل مغز را تسهیل می کند. در خاتمه گفتنی است که فعالیت بدنی در سال های پیری منجر به حفظ یکپارچگی سیناپسی مغز در برابر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن شده و ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.
شرح کامل این مطالعات و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله معتبر و تخصصی Alzheimer's & Dementia منتشر شده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز