title
کد خبر: 206585
00
چنددرصد از افراد دز سوم واکسن را دریافت کردند؟

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا کنون 14 درصد از گروه های هدف بالای 18 سال نسبت به دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کرده اند اظهار کرد: تکمیل واکسیناسیون مهمترین نقش را در پیشگیری از ابتلا به سویه جدید اومیکرون دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمد پهلوان کاشی با اشاره به اینکه در حال حاضر93.87 درصد از افراد بالای 18 سال دز اول واکسن و 79.86 دز دوم واکسن را دریافت نموده اند تصریح کرد: علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت ، خانه های بهداشت و پایگاهای سلامت، 55 مرکز تجمیعی با همکاری سایر سازمان ها در مناطق زیر پوشش دانشگاه برای واکسیناسیون گروه های هدف فعال و خدمات ارائه می دهند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است و شهروندان در زمان مراجعه هر نوع واکسنی که موجود است را دریافت نمایند و در انتظار نوع خاصی از واکسن نباشند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بر اساس بررسی های انجام شده، مراجعه به درمانگاه ها و مراکز سرپایی ارائه دهنده خدمات سطح یک به بیماران مبتلا به کرونا روندی افزایشی دارد تصریح کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، واکسیناسیون و استفاده از ماسک مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به کرونا محسوب می شود.

دکتر پهلوان کاشی در خصوص وضعیت بیماران بستری نیز گفت: در 24 ساعت گذشته 86  بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه بستری شدند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران سرپایی جدید در 24 ساعت گذشته را 76 نفر عنوان و تصریح کرد: درحال حاضر  68 بیمار مبتلا به کرونا به دلیل حاد بودن شرایط در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

منبع:دانشگاه علوم پزشکی مشهد


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز