title
کد خبر: 206325
00
اخبار کرونایی استان‌ها؛ چهارشنبه 15دی

علیرغم واکسیناسیون گسترده در ایران، کارشناسان همچنان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی با محوریت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از دورهمی ها به عنوان عامل اصلی مدیریت و مهار این ویروس مرگبار یاد می کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، از استان اردبیل خبر رسیده که شمار مبتلایان روزانه کرونا در این استان به ۱۴ نفر کاهش یافت که پایین‌ترین رقم ثبت شده در هفت ماه گذشته است.

 این میزان بستری روزانه مبتلایان کرونا، ۱۷۵ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در استان اردبیل است. طی شبانه روز گذشته شمار جان‌باختگان مبتلایان کرونا در این استان برای بیست و دومین بار طی ۲ ماه گذشته صفر شد و به این ترتیب مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان در رقم ۲ هزار و ۶۱۸ نفر باقی ماند.

 این استان در وضعیت آبی قرار دارد ولی با تایید ابتلای یکی از شهروندان استان اردبیل به سویه اومیکرون کرونا در استان هرمزگان، بیم شیوع موج ششم کووید.۱۹ در این استان افزایش یافته است.

از سویی دیگر مواردی از سویه اومیکرون در استان یزد از سوی وزارت بهداشت و درمان تایید شده که موجب نگرانی مسوولان استان شده است و تاکید مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان بر این است که افرادی که یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند برای تزریق دز دوم و کسانی که هر ٢ دُز واکسن را زده‌اند برای دریافت دُز سوم به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند.

اکنون ۱۹۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۵۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه  خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

در استان آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که نشان دهنده کاهش قابل توجه بیماران بستری است . با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۳۵۸ نفر رسید.

همچنین در حال حاضر، ۱۰۴ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۳۵ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

۲ نفر در ارومیه و خوی بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند و در مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۲۴۲ نفر رسید.

در هرمزگان آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان را ۵۳۲ نفر  بود که از این شمار ، هم اکنون ۷۳ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که ۳۰ نفر از آنها در شبانه روز گذشته بستری شدند.از تعداد بستری های کرونا در هرمزگان، ۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال چهار نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

خبر دیگر اینکه در شبانه‌روز گذشته ۲ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در این استان فوت کردند و مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۳۱ نفر رسیده است.

آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان اکنون به ۱۱۰ نفر رسیده که نسبت به روز گذشته ۲۹ نفر کمتر است که از این تعداد ۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال ۶ نفر آنها وخیم است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ بیمار در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و ۶۲ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و گیلانغرب از ۱۴ دی ماه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

 از استان مرکزی خبر رسیده که یک مورد مرگ کرونایی طی شبانه روز اخیر در استان ثبت شده که بر این اساس، شمار جان باختگان کرونا از ابتدای شروع این ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۹۹۱ نفر رسید.

بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ۲۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی شبانه روز اخیر در استان مرکزی شناسایی شد.  استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

از چهارمحال و بختیاری خبر رسیده که پس از ۶٩٠ روز مرگ‌ومیر ناشی از شیوع ویروس کرونا، بخش تطهیر و تدفین متوفیان عادی و کرونایی در ساختمان معراج آرامستان بهشت رحمت و سالن تطهیر بهشت دومعصوم شهرکرد خالی شد.

 تاکنون ٢٩٨ فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در مرکز استان دفن شده است. در زمان اوج بحران شیوع ویروس کرونا، آمار متوفیان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در شهرکرد به ١٢ نفر در روز رسیده بود.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۶۰ بیمار جدید به ۲۷۳ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی در شهرستان های شاهرود و میامی مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد چهار بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند.

اکنون ۲۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های شاهرود بستری هستند که از این تعداد ۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

در آذربایجان شرقی هم موارد ابتلا به اُمیکرون افزایش نیافته است و در چند روز گذشته افزایش ابتلا به این سویه جدید در استان گزارش نشده است. بستری و ابتلا به کرونا نیز در آذربایجان شرقی در شرایط افزایشی قرار ندارد و اکنون ۲۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند. 

روزانه آزمایش کرونای ۴۵ تا ۶۰ نفر در آذربایجان شرقی مثبت اعلام می شود و روزانه چهار تا ۶ فوتی کرونایی در این استان ثبت می شود.

خبر دیگر اینکه در استان لرستان ۱۱۵ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان هستند.

۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۹۷ هزار و ۲۸۴نفر رسید. موردی از مرگ و میر کرونا طی هشت روز گذشته در این استان ثبت نشده و شمار جانباختگان همچنان ۲ هزار و ۶۸۲ نفر است.

در استان سیستان و بلوچستان با افزوده شدن ۲۳ مورد جدید کرونا طی۲۴ ساعت گذشته در این استان شمار مبتلایان این ویروس تاکنون در استان به ۱۳۴ هزار و ۱۳۵ نفر رسید.

در شبانه‌روز گذشته بافوت یک نفر دیگر شمار فوت شدگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۵۹ نفر رسید.

در همین حال در ایلام نیز ۲۶ ابتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شده و مجموع مبتلایان استان به ۶۷ هزار و ۱۳۵ نفر رسید.

 مورد فوتی ناشی از کرونا شبانه روز گذشته ثبت نشده و ایلام دهمین روز بدون فوتی در استان را پشت سر گذاشت، هم اکنون مجموع فوتی ها تا این لحظه هزار و ۱۷۴ نفر است.

 ۱۴ بیمار جدید کرونایی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی ایلام بستری شدند و مجموع بستری استان با احتساب موارد جدید به ۴۷ نفر کاهش یافت. شهرستان های دهلران، هلیلان، بدره و آبدانان در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند.

خبر دیگر اینکه در البرز ۲۸ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان پذیرش و تحت درمان قرار گرفتند. اکنون ۱۲۴ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی کووید۱۹ در البرز نداشتیم و رقم ۶ هزارو۶۰۳ نفر فوتی ها ثابت ماند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز