title
کد خبر: 204571
00
شرایطی که بازگشایی مدارس را آغازگر پیک های جدید کرونا می کند

دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه این کمیته در زمینه بازگشایی مدارس و رعایت پروتکل‌ها فقط نقش پیشنهادی دارد، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیگیری رعایت پروتکل‌ها بر عهده وزارت آموزش و پرورش است که اقدامات لازم را جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی انجام دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر حمیدرضا جماعتی، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، گفت: با این‌کار شاید بازگشایی مدارس خیلی سبب ایجاد ضرر و مشکل در ایجاد پاندمی نشود؛ ولی متاسفانه در خیلی از مناطق پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و این می‌تواند سبب بروز زمینه‌ای برای پیک‌های جدید در کشور شود.

او تاکید کرد: کمیته علمی کرونا فقط مباحث علمی را پیش می‌برد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، چگونگی آنها و پیگیری رعایت پروتکل‌ها بر عهده وزارت آموزش و پرورش است که اقدامات لازم را جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی انجام دهد.

دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا درباره برگزاری حضوری امتحانات دانش‌آموزان در دی ماه،‌ تصریح کرد: توصیه ما رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در این ایام در مدارس و همچنین دانشگاه‌ها است و پیگیری رعایت پروتکل‌ها حتما باید انجام شود. ما فقط می‌توانیم مباحث علمی که چه مواردی می‌تواند باعث به وجود آمدن پیک شود و موارد مربوط به جلوگیری را عنوان کنیم و اجرای قوانین مربوط به کمیته علمی نیست.

جماعتی اظهار کرد: یا باید بازگشایی به تاخیر افتد و یا اینکه پروتکل‌ها کاملا رعایت شود و یا اینکه سیستمی وجود داشته باشد که رصد کند تا پروتکل‌ها نه تنها در مدارس بلکه در مجامع دیگر هم رعایت شود و افراد در برابر کووید۱۹ ایمن باشند.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
پزشک نگران فرزند
1400/09/23 - 12:500 0
ستادکرونا درابتلا دانش آموزان به بیماری کرونا بایدپاسخگو باشد اینکه نقش مشاوره داشته بهانه است .همه میدانند که باید پروتکلها رارعایت کنند.اماعقل حکم میکند که درشرایط فعلی پاندمی وامکانات محدود، مدارس حضوری نباشد حتی امتحانات.الویت سلامت فرزندانمان است
1400/09/23 - 12:580 0
درحالیکه دنیا دوباره پروتکلها راشدت بخشیده اینجا مدارس رابازمیکنند جای تاسف داره
میلاد
1400/09/23 - 16:190 0
مدارس را باز نکنید آموزش مجازی بهترین روش برای آموزش علمی به بچه هاست البته آموزش های که شما دوست دارید را نمیتونن ببینند تو مجازی -هیچ پروتکلی در مدارس اجرا نمیشه و اصلا مدارس کسری بودجه دارن مشکل دارن بچه ها هم بخاطر سنشون نمیتونن درست رعایت کنند دست بردارید با سر صف ایستادن چیزی حل نمیشه
اینستاگرام بهداشت نیوز