title
کد خبر: 203027
00
این 2کشور توان بالایی در مدیریت بحران کرونا داشتند

معاون موسسه روبرت کخ آلمان گفت: ایران و آلمان در تعداد جمعیت، مجموع مبتلایان به کرونا و قربانیان این بیماری با همدیگر شباهت‌های زیادی دارند و در دو کشور تلاش‌های بسیار زیادی برای کنترل کرونا شده و ایران و آلمان توان بالای خود را در مدیریت این بحران نشان دادند.

به گزارش بهداشت نیوز، آندریاس یانسن در حاشیه دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در ابتدای ماه مارس به همراه نمایندگان سازمان جهانی بهداشت سفری به ایران داشتم. برداشت ما از بیمارستانهای شهرهای مختلف ایران این بود که کادر بهداشتی و درمانی در مهار کرونا، تلاش های زیادی می کنند و این حرکت مثبتی در جهت پایان دادن به پاندمی کرونا است.

وی ادامه داد: ساخت واکسن های متعدد کرونا توسط ایران و تزریق گسترده واکسن، یک موفقیت بسیار بزرگ است و خیلی از افراد و مجامع بین المللی به موفقیت های ایران در واکسیناسیون اذعان کرده اند. 

معاون موسسه روبرت کخ تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت و رییس این سازمان بر توزیع عادلانه و دسترسی همگانی در دنیا به واکسن های کرونا تاکید دارند. 

معاون موسسه روبرت کخ آلمان گفت: دو روز پیش که آلمان را به قصد ایران ترک کردیم، تعداد مبتلایان جدید کرونا به رکورد ۵۰ تا ۶۰ هزار مورد رسید و همزمان شاهد این بودیم که تعداد موارد مرگ و میر و بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه، کاهش یافت که این نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون است و به طور متوسط حدود ۲۰۰ مورد مرگ و میر در آلمان ثبت می شود.

دیدار مدیران موسسه روبرت کخ و سفیر آلمان با وزیر بهداشت روز گذشته(سه شنبه) در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز