title
کد خبر: 202990
00
شیوع بیماری سرخک دراین شهر بزرگنمایی شد

رئیس مرکز بهداشت دزفول با اشاره به شناسایی یک نفر مبتلا به سرخک گفت: شیوع این بیماری در شهرستان دزفول بزرگنمایی شد.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدعلی شفیعی‌نیا روز سه شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: در کل به چهار نفر در زمینه بیماری سرخک مشکوک شدیم که جواب تست یک نفر از آنها که دختری از اتباع افغانستان بود، مثبت شد.

وی ادامه داد: کودکان ۹ تا ۱۲ ساله ساکن در شعاع یکهزار متری محل سکونت این دختر نیز واکسینه شدند درنتیجه تاکنون فقط همین یک مورد مبتلا در شهرستان شناسایی شده و جای نگرانی نیست.

رئیس مرکز بهداشت دزفول همچنین درخصوص واکسیناسیون کرونا در این شهرستان گفت: تاکنون ۹۸ درصد شاغلان ادارات دزفول واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و متاسفانه فقط ۴۲ درصد شاغلان کارگاه‌ها نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کرده‌اند که انتظار می‌رود اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی در ادامه با بررسی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در ۶ ماه نخست امسال اظهارداشت: ۳۳ درصد کل مرگ و میر کودکان در این مدت مربوط به کودکان زیر پنج سال بوده است که بنا به دلایلی نظیر بیماری مادرزادی، غرق شدگی، سوختگی، مسمومیت با نفت و برخورد جسم خارجی جان خود را از دست داده‌اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز