title
کد خبر: 202962
00
این گروه از دانش آموزان هفته ای 2 بار تست pcr بدهند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به انجام واکسیناسیون کادر آموزشی، اداری و خدماتی و دانش‌آموزان، لازم است افرادی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند، هفته‌ای 2 بار(هرسه روز یک‌بار) تست PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: برای افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند تا زمان تکمیل واکسیناسیون( ۱۴ روز بعد از دریافت دو دوز واکسن)، بر اساس آیین‌نامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لازم است که هفته‌ای یکبار آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در بازگشایی‌ها، مدارس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اماکن تجمعی بوده و فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش‌آموزان و کارکنان در راستای کاهش مواجهه و قطع زنجیره تماس بیماری کووید ۱۹، از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: برای حصول به این نتیجه ضرورت دارد علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، مقررات ویژه‌ای از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش مواجهات متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت آموزشی، مهارتی و همچنین واکسیناسیون دانش‌آموزان و کادر مدرسه در نظر گرفته شود.
وی بیان داشت: توجه به ورود افراد واکسینه شده و یا غربالگری شده (با تست PCR)، پیشگیری از تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری در تمام شرایط و تهویه مناسب از موارد قابل‌توجه در بازگشایی مدارس بوده و کماکان اولویت شامل شستن دست‌ها، فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک برای همه افراد در مدرسه مورد تأکید است.

دکتر خواجه ئیان تأکید کرد: اصول کلی پیشگیری از کرونا و مشارکت همگانی دانش‌آموزان و کارکنان کماکان به قوت خود باقیست که شامل واکسیناسیون همگانی، شستشوی مرتب و صحیح دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت تنفسی است.

وی تأکید کرد: از والدین تقاضا می‌شود چنانچه علائم مشکوک شبیه به سرما خوردگی (سرفه، عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی، تب و... )  در دانش‌آموز خود مشاهده کردند تا بهبودی کامل، فرزند خود را به مدرسه نفرستاده تا از سلامت خود و دیگر خانواده‌ها محافظت کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز