title
کد خبر: 197253
00
بهبود یافتگان کرونا این واکسن را بزنند

یک دُز اسپوتنیک لایت برای افرادی که پیش از این به کرونا مبتلا شده‌اند کافی است.

به گزارش بهداشت نیوز، وی در مورد افرادی که دُز 1 واکسن "اسپوتنیک وی" را دریافت کرده‌‌اند و در حال حاضر به دلیل نبود دُز دوم این واکسن باید واکسن آسترازنکا را جایگزین کنند گفت: اسپوتنیک و آسترازنکا آنتی ژن کرونا را روی  آدنو ویروس سوار کرده اند و دارای پلتفرم مشترک هستند.

همچنین که سینوفارم و برکت هم دارای پلتفرم یکسان هستند. روسیه برای مردم کشور خود همان یک دُز اسپوتنیک را کافی می‌داند که اصطلاحا به آن اسپوتنیک لایت می‌گوید. این کشور دُز دوم واکسن اسپوتنیک را برای مردم خود تزریق نمی‌کند. ضمن اینکه دُز دوم مشکلات فنی هم دارد.

قانعی در پاسخ به اینکه اگر روسیه تزریق دُز یک اسپوتنیک را برای مردم خود کافی می‌داند پس چرا ما به دنبال تزریق دُز دوم هستیم؟ گفت: دیده شده از سه ماه به بعد میزان آنتی بادی بدن رو به کاهش می‌رود به همین دلیل روس‌ها به این نتیجه رسیده‌اند دُز یادآوری داشته باشند که با دُز اول یکسان است.

پیش از این اسپوتنیک دُز 1 با دُز 2 در نوع آدنوویروس متفاوت بود اما در حال حاضر تصمیم دیگری اتخاذ شده است. در کمیته واکسن کشور ما هم تایید شده تا افرادی که پیش از این به کرونا مبتلا شده اند فقط از یک دُز اسپوتنیک لایت استفاده کنند. بنابراین با استفاده ازآسترازنکا دُز دوم اسپوتنیک تکمیل می‌شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز