title
کد خبر: 197201
00
حیوانات هم واکسن کووید-۱۹ می زنند

دانشمندان دانشگاه مینه‌سوتای آمریکا، یک واکسن ذره‌ای شبیه ویروس کرونا ساخته‌اند که از حیوانات در برابر این ویروس محافظت می‌کند

به گزارش بهداشت نیوز ،دانشمندان یک واکسن ذره‌ای شبیه ویروس جدید تولید می‌کنند که از حیوانات در برابر عفونت‌های کووید-۱۹ محافظت می‌کند.

محققان دانشگاه مینه سوتای آمریکا یک واکسن ذره‌ای جدید شبیه ویروس علیه کووید-۱۹ ساخته‌اند. واکسن جدید که به عنوان بخشی از مطالعه‌ای که اخیرا در مجله علمی PLOS Pathogens منتشر شده است، با انجام آزمایش‌های موفقیت آمیز روی حیوانات، ایجاد شده است، رویکرد جدیدی را در نبرد جهانی علیه کووید-۱۹ و انواع نوظهور آن ارائه می‌دهد.

محققان مزایای دو نوع واکسن سنتی (واکسن‌های مبتنی بر ویروس و واکسن‌های مبتنی بر پروتئین) را با تهیه پروتئین باکتریایی که خود را به صورت ذره‌ای شبیه ویروس تجمع می‌دهد، ترکیب کردند. با نمایش پروتئین کووید-۱۹ بر روی سطح این ذره شبیه ویروس، محققان واکسن جدیدی تولید کردند که توسط سیستم ایمنی پستانداران به خوبی شناخته شده است، اما هنوز هیچ گونه عفونت ویروسی ندارد.

در مقایسه با واکسن پروتئین به تنهایی، واکسن جدید پاسخ‌های ایمنی بسیار قوی‌تری را در حیوانات ایجاد کرد و در برابر انواع کووید-۱۹ بسیار موثر بود. آزمایش‌ها نشان داد که واکسن جدید موش‌ها را در برابر عفونت‌های کووید-۱۹ به طور موثر محافظت می‌کند.

رهبری این تحقیق را فانگ لی، استاد گروه دامپزشکی و علوم پزشکی، با همکاری دکتر مارک جنکینز، استاد گروه میکروبیولوژی و ایمونولوژی، بر عهده دارد. محققان مرکز خون نیویورک و دانشگاه کارولینای شمالی نیز در شناسایی و آزمایش واکسن مشارکت کردند.

لی گفت: نبرد جهانی علیه کووید-۱۹ نیازمند انواع بیشتری از واکسن‌های قوی و ایمن است. سیستم نانوذرات شبیه به ذرات مانند ویروس بیشتر توسعه داده می‌شود تا انواع واکسن‌های کووید-۱۹ را برای مبارزه با این ویروس و انواع آن ارائه دهد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز