title
کد خبر: 196906
00
بستری های کرونایی در این استان سه رقمی شد

آمار بستری روزانه بیماران کوویدی در بیمارستان های گیلان که در اوج موج پنجم حتی به ۵۰۰ نفر رسیده بود، آرام به سمت کاهشی حرکت کرد در ابتدا تا پیشتر به کمتر از ۳۰۰ نفر رسید و طی هفته جاری به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش بهداشت نیوز، بیماری کووید ۱۹ پس از نزدیک ۲ ماه اوج گیری، از اوایل شهریور ماه امسال سیر نزولی به خود گرفت اما از هفته جاری با سرعت بیشتری شاهد کاهش بستری بیماران در بیمارستان های این استان هستیم.

آمار بستری روزانه بیماران کوویدی در بیمارستان های گیلان که در اوج موج پنجم حتی به ۵۰۰ نفر رسیده بود، آرام به سمت کاهشی حرکت کرد در ابتدا تا پیشتر به کمتر از ۳۰۰ نفر رسید و طی هفته جاری به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان روز دوشنبه درباره روند نزولی آمار بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به خبرنگار ایرنا، گفت: آمارها طی روزهای اخیر روند کاهشی را طی می کند اما وضعیت شکننده است.

دکتر فردین مهرابیان با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری افزود: اکنون نیز باید همانند اوج بیماری پروتکل های بهداشتی با دقت رعایت شود، کوتاهی در این باره و ابتلا به بیماری عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: براساس آخرین آمار تا صبح امروز "دوشنبه" یکهزار و ۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان بستری هستند که ۱۸۱ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان افزود: از مجموع بیماران بستری در بیمارستان های استان، ۱۹۵ نفر بدحال و ۱۷۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک باخروج هشت شهرستان از وضعیت قرمز شمار مناطق با رنگ بندی نارنجی کرونایی گیلان به ١٢ شهرستان افزایش یافت، اما چهار شهرستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و یک شهرستان نیز زرد است.

براساس آخرین ارزیابی نرم افزار ماسک، شهرستان های آستارا، سیاهکل، لاهیجان، رشت، خمام، رودبار، ماسال، تالش، رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و لنگرود، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و بندرانزلی قرمز "پرخطر کرونایی " هستند. 

تنها شهرستان املش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز