title
کد خبر: 19503
00
راهکارهایی برای کمک به افزایش ضخامت پوست های نازک

به طور مرتب از یک مرطوب کننده برای نواحی نازک پوست استفاده کنید

به گزارش بهداشت نیوز، نازک شدن پوست یکی از پیامدهای قابل پیش بینی افزایش سن است. بدن افراد با افزایش سن، اجزای کمتری را برای حمایت از رشد و سلامت پوست تولید می کند. اما افزایش سن تنها عامل نازک شدن پوست نیست، براساس گزارش کلینیک مایو در ایالات متحده، قرارگیری مستقیم در معرض نور خورشید باعث تجزیه کلاژن و الیاف تامین کننده ی انسجام لایه های پوست می شود. چندین روش می تواند برای افزایش ضخامت پوست مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بیشتر درمان ها با بهبود سلامت عمومی بدن به تولید سلول های پوست کمک می کنند.


گام اول: مصرف مرطوب کننده

به طور مرتب از یک مرطوب کننده برای نواحی نازک پوست استفاده کنید. ناحیه ی مورد نظر را با یک صابون تمیز کنید، البته توجه کنید که صابون مصرفی بدون ترکیبات خوشبو کننده باشد. سپس پوست مرطوب را با یک لوسیون مرطوب کننده نرم کنید.


گام دوم: استفاده از مکمل های روغن ماهی و بذرکتان

از مکمل های روغن ماهی یا دانه بذر کتان در رژیم غذایی خود استفاده کنید. براساس مطالعه منتشر شده در مجله بریتانیایی تغذیه، در برخی شرایط نازک شدن پوست ممکن است با اضافه کردن روغن ماهی یا دانه بذرکتان به رژیم غذایی بهبود یابد. روغن ماهی و دانه بذر کتان هر دو به صورت مکمل های غذایی در دسترس است. همچنین برای مصرف دوز صحیح از دستورالعمل موجود بر روی مکمل ها پیروی کنید.


گام سوم: نوشیدن آب کافی در روز

روزانه حداقل ۸ لیوان آب یا مایعات بنوشید. هیدراته کردن بدن بر قابلیت ارتجاعی پوست تاثیر دارد و به درمان آن به صورت طبیعی کمک می کند.


گام چهارم: استفاده از کرم ضدآفتاب

قبل از قرارگیری در معرض نور خورشید، از کرم ضدآفتاب با درجه SPF حداقل ۱۵ بر روی پوست خود استفاده کنید.


گام پنجم: مراجعه به پزشک

به پزشک خود مراجعه کنید و در مورد استفاده از محصولات رتینوئید با او مشورت نمایید. رتینوئید برای افزایش کلاژن و ضخامت پوست کاربرد دارد.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز