title
کد خبر: 194760
00
صفرتاصد حواشی واکسن برکت

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت ضمن بیان اینکه خط دوم تولید واکسن برکت ظرفیتی بین ۶ تا ۸ میلیون دوز دارد، اشاره کرد: با کیت‌های ایرانی تیتر آنتی بادی که واکسن برکت در بدن تولید کرده بود اندازه گیری کردیم و عدد بالایی به دست آمد، اما برای اطمینان بیشتر ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم و کیت خارجی وارد کردیم و دیدیم باز همان عدد را نشان می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، حمیدرضا جمشیدی رئیس هیأت گروه دارویی برکت صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران پیش از بازدید از خط تولید واکسن برکت ضمن اشاره به اینکه گروه دارویی برکت ۱۲ تا ۱۴ درصد داروی کشور را تولید می‌کند، گفت: بزرگ‌ترین مرکز تزریقی دارو‌های ضد سرطان را برکت تولید می‌کند و همچنین بزرگ‌ترین مرکز سلول درمانی غرب آسیا و بزرگ‌ترین پروژه بیوتکنولوژی منطقه را تولید کرده‌ایم و بزرگ شهرک دارویی منطقه هستیم.

جمشیدی با بیان حدود ۴ هزار شغل ایجاد کردیم و آنچه به عنوان سود به دست آوردیم و آنچه به عنوان سود به دست آوردیم برای سلامت خرج کردیم، افزود: ما فقط به دلیل اینکه دارو یک کالای اساسی است زیرساخت‌ها را خودمان تولید کردیم وگرنه این کار‌ها را باید دولت انجام می‌داد.

وی ادامه داد: ۲۳۰ مرکز بهداشتی که ۱۸۰ مرکز در سیستان و بلوچستان بود را ساختیم و تقدیم به وزارت بهداشت کردیم؛ همچنین هزینه درمان ۱۴ هزار زوج نابارور که قادر نبودن هزینه درمان را پرداخت کنند را پرداخت کردیم.


وی اظهار کرد: اگر یک هفته تهیه کردن سرم نمکی تبدیل به بحران شده بوده است ما فوراً وارد شدیم و از کشور‌های دیگر وارد کردیم.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ هزار بیمار سرطانی را بنیاد برکت رایگان درمان کرده است، توضیح داد: زمانی که نهایت ظرفیت تولید ماسک در ایران ۲۰۰ هزارتا بود ما وارد کار شدیم و تبدیل به بزرگترین وارد کننده ماسک با ظرفیت ۵۰ هزار ماسک شدیم.

وی متذکر شد: سوال می‌شود که آیا ما سابقه تولید واکسن داشته‌ایم؟ باید بگویم بله ما واکسن HPV که برای سرطان رحم است را تولید کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه دانش فنی واکسن برکت صد در صد ایرانی است و به دست دانشمندان ایرانی اتفاق افتاد و یک درصد هم کپی کشور دیگری نبوده است، گفت: در فاز دوم ۹۳.۵ درصد افزایش تیتر آنتی بادی را شاهد بودیم و نتایج اولیه فاز سوم نشان می‌دهد که مراحل به خوبی پیش رفته است.
جمشیدی بیان کرد: خط اول تولید که بین ۳.۵ تا ۴ میلیون در ماه در حال تولید است و تا دیروز ۲.۲ میلیون دوز تحویل وزارت بهداشت داده‌ایم و ۵ تا ۶ میلیون دوز نیز تولید کرده‌ایم و فاصله تولید تا تحویل به دلیل انجام تست‌های مختلف روی واکسن‌ها، ۱۵ تا ۱۶ روز است و اگر این تست‌ها انجام شود بقیه واکسن‌ها نیز تحویل وزارت بهداشت داده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت ضمن بیان اینکه خط دوم تولید واکسن برکت ظرفیتی بین ۶ تا ۸ میلیون دوز دارد، اشاره کرد: با کیت‌های ایرانی تیتر آنتی بادی که واکسن برکت در بدن تولید کرده بود اندازه گیری کردیم و عدد بالایی به دست آمد، اما برای اطمینان بیشتر ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم و کیت خارجی وارد کردیم و دیدیم باز همان عدد را نشان می‌دهد.

وی افزود: اگر میزان ناخالصی واکسن ۲۰۰ بود ما سعی کردیم روی ۵۰ نگه داریم و از کیت‌های با استاندارد بالا در زمینه کنترل کیفیت استفاده کردیم.

رئیس هیأت مدیره گروه دارویی برکت ادامه داد: ما هیچ نقشی در تعیین قیمت واکسن نداشتیم. نرخ واکسن باید به کمیسیون قیمت گذاری برود و تا زمان اینکه قیمت گذاری انجام شود قیمت آن علی الحساب ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده بود.

جمشیدی گفت: برخی ادعا کردند ستاد اجرایی جلوی واردات را گرفت، کدام عقل سلیمی این موضوع را می‌پذیرد. ما در ابتدا احساس کردیم کمبود ماسک وجود دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز