title
کد خبر: 194409
00
تمام مراحل درمان ناباروری در مرکز جهاد دانشگاهی قم تجمیع شده است

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد قم: تمام عمل‌های درمان ناباروری در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم تجمیع شده و زوج‌های نابارور نیازی به‌مراجعه به‌مراکز دیگر ندارند.

به گزارش بهداشت نیوز، لیلا ناصرپور  اظهار داشت: ۴۰ درصد مراجعان به‌مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم افراد غیربومی هستند که آشنایی با جغرافیای شهر قم ندارند، از این رو ارائه همه خدمات ناباروری در این مرکز از جمله اقدام‌های مهم در تکریم ارباب رجوع به‌شمار می‌آید.

معاون جهاد دانشگاهی قم همچنین مرکز درمان ناباروری این نهاد را نخستین مرکز درمان باروری در استان ذکر کرد و گفت: سابقه‌ای بیش از ۱۵ سال داریم، و سالانه حدود سه هزار بیمار به‌ این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی افزود: هر سال یکهزار و ۲۰۰ سیکل ای. وی. اف یا لقاح آزمایشگاهی را نیز انجام می‌دهیم، که یک رقم بسیار بالایی است.

ناصرپور بیان داشت: از آنجا که کارکرد جهاد دانشگاهی دغدغه محور و نیاز محور است، در خصوص رفع مشکل‌های مالی مراجعه کنندگان اقدام‌های موثری را انجام داده‌ایم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی، زوج‌های نابارور را در راستای طرح تحول سلامت تحت پوشش قرار می‌داد، ولی درحال حاضر به‌دلیل اجرا نشدن این طرح، بیماران دچار مشکل شدند و ما در این حوزه سعی کردیم، چتر پوششی ایجاد کنیم.

وی وارد کردن خیران سلامت به‌این حوزه را مورد توجه قرار داد و افزود: رایزنی‌هایی را نیز با بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه برای پرداخت تسهیلات بدون سود بلند مدت انجام دادیم، و در نیمه نخست سال قبل موفق به‌تحت پوشش قرار دادن ۳۰۰ زوج شدیم.

معاون جهاد دانشگاهی قم ثبت کیت‌های تشخیص بیماری کرونا که توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی قم تولید شده را از جمله اتفاق‌های خوب سال گذشته بیان کرد و گفت: تاسیس بانک سلولی نیز از فعالیت‌های دیگر حوزه پژوهش جهاد دانشگاهی استان بوده، که نیاز پژوهشگران و محققانی که در زمینه سلولی پژوهش می‌کنند را رفع می‌کند.

فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی قم بر آسیب های اجتماعی تمرکز دارد

معاون فرهنگی آموزشی جهاد دانشگاهی قم نیز در این نشست خبری گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی قم در سال جاری، بر آسیب‌های اجتماعی و تاثیر آن بر خانواده متمرکز است.

علی حسینی با اشاره به‌اینکه امسال راه‌اندازی مرکز تخصصی نوآوری اجتماعی در استان خواهیم داشت، افزود: به‌دنبال این هستیم که برای نخستین بار بتوانیم باشگاه دانشجویان را در سطح دانشگاه‌های استان راه اندازی کنیم.

 وی یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که داریم، و عاملیت آن با جهاد دانشگاهی است، بحث دفاتر تسهیل‌گری توسعه محلی است.

وی افزود: این دفاتر به‌جهت مطالبه‌گری در محله‌های کم برخوردار و محروم سطح کشور تشکیل شده که ۲ دفتر در قم داریم که یکی از آنها در محله شهر قائم می‌باشد.

حسینی همچنین با اشاره به‌فعالیت‌های انجام شده توسط این دفتر خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی یک تیم ۳۰ نفره تشکیل، و اقدام‌هایی نیز در زمینه تخریب پاتق معتادان انجام شده‌است.

وی همچنین ۲ مورد تاسیس باشگاه‌های ورزشی در مساجد محل را از دیگر اقدام‌های این دفتر برشمرد و گفت: پیگیری وضعیت تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل، نامگذاری ۲۱۰ محله فاقد شماره و راه‌اندازی خانه‌های هلال نیز بخش دیگری از اقدام‌های این دفتر است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز