title
کد خبر: 193935
00
۷۰ درصد تخت های بیماران کووید ۱۹  این استان پر شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۷۰ درصد از تخت ویژه بیماران کووید ۱۹ این استان در شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید احمد هاشمی افزود : حدود نیمی از بیماران بستری در استان مربوط به پس تعطیلات عید قربان بود.

وی اضافه کرد : حدود ۶۰۰ تحت بیمارستانی برای بیماران کووید ۱۹ ساماندهی شد که هم اکنون ۴۵۱ تخت در اشغال این بیماران پر شد.

رییس ستاد مقابله با کرونا خراسان شمالی گفت :  هم اینک شاهد استقرار اپیدمی پنجم کرونا در استان هستیم و متأسفانه تعداد موارد بستری رو به افزایش است.

دکتر هاشمی عادی انگاری و رعایت نکردن مسایل بهداشتی و نزدن ماسک در مجامع عمومی و برگزاری و شرکت در دورهمی ها و مراسم عزا و عروسی و رفتن به سفر را عوامل موثر در افزایش بیماران اعلام کرد.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به شدت کاهش یافته و در برخی از شهرستان ها رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک کم است.

وی اظهار داشت: شرایط استان در این زمینه خوب نیست مردم باید در اقدامات پیشگیری جدی تر باشند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ بیمار جدید کووید ۱۹  در بیمارستان های استان بستری شدند و در همین مدت سه بیمار نیز جان باختند.

از ابتدای مردادماه سال‌جاری تاکنون ۱۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز