title
کد خبر: 119939
00
 فایده مصرف پروتئین بیشتر برای سلامت استخوان ها

محققان در بررسی های جدید خود دریافتند رژیم غذایی سرشار از پروتئین که همراه با مصرف کافی کلسیم باشد برای سلامت افراد بزرگسال مفید و سودمند است.

به گزارش بهداشت نیوز: «رنه ریزولی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ژنو سوئیس، در این باره می‌گوید: «مصرف کافی پروتئین رژیمی همراه با کلسیم برای رشد مطلوب استخوان‌ها در کودکان و حفظ سلامت استخوان‌ها در تمامی سنین مهم است. از اینرو باید به این افسانه پایان داد که مصرف زیاد پروتئین موجب افزایش اسید شده و به سلامت استخوان‌ها آسیب می‌رساند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما با بررسی افراد مسن دریافتیم که مشکل آنها وجود بیش از اندازه پروتئین نیست، بلکه وجود بیش از اندازه کم پروتئین است.»

به گفته محققان این بررسی‌ها اثبات می‌کند که رژیم غذایی متعادل همراه با مصرف کافی پروتئین، بدون توجه به منبع حیوانی یا گیاهی آن، برای سلامت استخوان‌ها مفید است. این مسئله بخصوص برای سالمندان مبتلا به پوکی استخوان و افراد دچار سوءتغذیه ناشی از بیماری‌های حاد یا مزمن یا در حال بهبودی از آسیب و صدمه استخوانی بسیار حائز اهمیت است.

یافته‌های مهم این بررسی نشان می‌دهد ریسک شکستگی لگن تا حدود زیادی با مصرف بالا پروتئین رژیمی کاهش می‌یابد.

همچنین تراکم استخوان که عامل تعیین کننده در استقامت استخوان‌ها است، رابطه مثبتی با مصرف پروتئین رژیمی دارد.

مصرف پروتئین و کلسیم همراه باهم در محصولات لبنی دارای تأثیرات مثبتی بر هورمون‌های کالسیوتروپیک، نشانگرهای عملکرد استخوان و تراکم استخوان است. اگرچه فواید پروتئین‌های رژیمی همراه با مصرف کافی کلسیم مشاهده می‌شود.

همچنین مشخص شده است که هیچ نشانه مستقیمی از روند پیشرفت پوکی استخوان، شکستگی استخوان یا تغییر در استفاده از استخوان‌ها در رابطه با افزایش اسید ناشی از یک رژیم غذایی متعادل وجود ندارد.

مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
پر بازدیدترین
  • کبد چرب شایع ترین بیماری کبد در جهان/ باورهای غلط درباره کبد چرب و درمان آن
  • با این 2 روش رایج در واقع دارید نیازهای شخصی خود را نادیده می گیرید!/ چگونه کوچک‌انگاری را متوقف و فضا را اشغال کنیم؟
  • تصاویری از آلودگی نفتی در سواحل قشم و هنگام
  • هواپیمای سلطنتی امارات در 2 روز پیایی پرواز به تهران، چه با خود آورد؟+ تصاویر
  • هشدار امروز عراقچی به مقامات آمریکایی: مراقب اطلاعات جعلی و اشتباهات محاسباتی باشید!+ تصویر
  • از اینستاگرام تا مطب؛ چطور بفهمیم توصیه‌های پزشکی فضای مجازی قابل اعتمادند؟
  • مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) در حرم امام هشتم/ عراقچی و قالیباف هم بودند+ تصاویر
  • هشدار سازمان غذا و دارو درباره نظارت بر تولید خمیرمرغ و فرآورده‌های پروتئینی
  • واکنش بقائی به آلودگی‌ نفتی در سواحل قشم: چه کسی مسئول جبران خسارات و آسیب‌های وارده است؟+ تصویر
  • چرا بعضی ها چپ‌ دست می‌شوند؟/ چپ دست‌ها باهوش ترند؟
  • کاهش خطر زوال عقل در زنان با «هورمون‌درمانی»!