title

افزایش جمعیت حیوانات بدون سرپرست باعث افزایش حمله‌های آن‌ها به افراد، مخصوصا کودکان شده است که می‌تواند منجر به بیماری خطرناک هاری یا حتی مرگ شود. اما فردی که توسط حیوانات هار گاز گرفته می‌شود علاوه بر هاری در معرض بیماری‌هایی مثل: انسفالوپاتی یا التهاب مغز و فلجی هم قرار می‌گیرند. در این ویدئو دکتر آرش تبرائی در مورد هاری بیشتر توضیح می‌دهند.

ادامه مطلب

عضو هیئت علمی داشگاه منابع طبیعی گرگان ماهی قرمز را جز رایج‌ترین نوع ماهی در دنیا دانست و گفت: تکثیر و پرورش این نوع ماهی در همه جای دنیا مرسوم بوده اما یادگیری نحوه نگهداری درست از این ماهی بسیار حائز اهمیت است.

ادامه مطلب

رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در آئین گرامیداشت روز جهانی خاک که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، گفت: خاک یکی از مسائلی است که علیرغم تأکیدات زیاد مورد غفلت قرار گرفته است.

ادامه مطلب

یک کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از امشب (۱۴ آذرماه) و تداوم پایداری جو و آلودگی کلانشهرها تا فردا خبر داد.

ادامه مطلب

کاهش دمای هوای کشور طی ۲ روز آینده / برف امروز در ارتفاعات نیمه غربی کشور می بارد.

ادامه مطلب

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان توانستند با کمک خواص منحصر به فرد جلبک‌ها و تولید مواد مبتنی بر این ماده مغذی، ارتقای کیفیت و کارایی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی را محقق کنند.

ادامه مطلب

مطالعه تازه پژوهشگران دانشگاه تهران نشان می‌دهد کاهش شوری آب باعث تشدید سمیت در صدف سنگی می‌شود.

ادامه مطلب

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس مسئله آب را موضوعی امنیتی دانست و گفت: خواسته یا ناخواسته موضوع آب در آینده یک مسئله امنیتی خواهد بود، به هر میزان برنامه ریزی متناسب با شرایط و وضعیت جوی پیش بینی برای مقابله با بحران خشکسالی در نظر گرفته شود بی تردید به همان میزان از امنیتی بودن و بحرانی شدن آن فاصله گرفته‌ایم.

ادامه مطلب

مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی وضعیت آلایندگی ازن در آلودگی هوای کشور را پرداخت.

ادامه مطلب

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با تولید فرآورده‌های گیاهی با خاصیت پلاستیک، گامی در جهت حفظ محیط زیست و کاهش زباله‌های پلاستیکی برداشته‌اند.

ادامه مطلب

رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد از آلودگی شدید مشهد خبر داد.

ادامه مطلب

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اولویت بخشی به حل معضلات آلودگی هوا،فرسایش زمین و گرد و غبارها در برنامه هفتم، گفت: لایحه برنامه هفتم در حوزه زیست محیطی عقبگرد کرده است.

ادامه مطلب

سازمان جهانی یونسکو به مناسبت ثبت اسناد بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در حافظه جهانی یونسکو، از پیگیری‌های مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران و تلاش‌های چندین ساله عمادالدین شیخ الحکمایی کارشناس مؤسسه باستان‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران تقدیر به عمل آورد.

ادامه مطلب

با تلاش پژوهشگران باستان‌شناسی دانشگاه تهران به سرپرستی دکتر میثم لباف خانیکی، مجموعه‌ای از آثار و شواهد هنری اواخر عهد باستان در یکی از محوطه‌های ساسانی خراسان کشف شد.

ادامه مطلب

سرپرست سازمان امدادونجات در پی هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، با اشاره به آماده‌باش امدادگران جمعیت هلال‌احمر در استان تهران گفت: از هم‌وطنان درخواست داریم تا از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز