title

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد تمرین‌های کوتاه‌مدت ذهن‌آگاهی روزانه می‌توانند به‌طور قابل توجهی سلامت روان را بهبود بخشیده و سبک زندگی سالم‌تر را با مزایای پایدار در طول زمان ترویج کنند.

ادامه مطلب

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد یک مکث کوتاه پنج ثانیه‌ای در حین بحث و جدل بین زوج‌ها می‌تواند از تشدید مشاجره جلوگیری کرده و آبی بر آتش اختلافات بریزد.

ادامه مطلب

یادت نیست؟ بدترین چیزی است که می‌توان از یک فرد مبتلا به زوال عقل پرسید.

ادامه مطلب

اگر بیش فعالی شما در کودکی درمان پیدا نکرد این بیماری در بزرگسالی نوعی اختلال رفتاری محسوب می‌شود که تحت تاثیر آن فرد مشکل زیادی در توجه و تمرکز بر روی یک موضوع دارد.

ادامه مطلب

بر خلاف اصطلاح رایج «تو من را کامل میکنی»، که نشان می‌دهد افراد به تنهایی ناقص هستند و تنها زمانی کامل می‌شوند که شریک زندگی خود را پیدا کنند، روابط پایدار زمانی شکوفا می‌شوند که دو طرف به عنوان افراد کامل و مستقل گرد هم آیند تا چیزی بزرگ‌تر از خودشان خلق کنند.

ادامه مطلب

آیا برای شما هم پیش آمده است که کلمه‌ای را فراموش کنید و با اینکه نوک زبانتان است اما هرچه فکر می‌کنید آن را به خاطر نیاورید؟ نگران نباشید این پدیده «واژه‌ فراموشی» نام دارد و ممکن است برای همه ما اتفاق افتد.

ادامه مطلب

بی‌حوصلگی نشانه‌ای برای شماست که اوضاع زندگیتان خوب پیش نمی‌رود و وقت آن رسیده تغییراتی ایجاد کنید.

ادامه مطلب

تحقیقات جدید هشدار می‌دهد کودکانی که به اندازه کافی نمی‌خوابند، بیشتر با خطر گرفتار شدن در دام الکل و مواد مخدر مواجه‌اند.

ادامه مطلب

اثر استرس شغلی می‌تواند فراتر از عصبی شدن و حس ناخوشایند آغاز هفته باشد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که استرس شغلی می‌تواند روی قلب نیز تاثیر بگذارد.

ادامه مطلب

یک روانشناس کودک و نوجوان گفت: وقتی کودک حاضرجوابی می‌کند، والدین باید در قدم اول آرام بمانند و خونسردی خود را حفظ کنند. شاید این کار سخت به نظر برسد، اما عصبانی‌ شدن و واکنش نشان‌ دادن می‌تواند کودک را گستاخ‌تر و در نتیجه تعارض‌ها را تشدید کند.

ادامه مطلب

حتما کسانی را دیده‌اید که ترجیح می‌دهند همیشه لباس‌هایی به رنگ مشکی بپوشند. شاید برایتان جالب باشد که این افراد دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند.

ادامه مطلب

 مدرس سبک زندگی و مشاوره خانواده بیان اینکه سواد رابطه یکی از موضوعات بسیار مهم در زندگی زناشویی به شمار می‌رود که لازم است برای داشتن زندگی سالم مستحکم و پایدار به آن توجه کنند، گفت: متأسفانه برخی از زوج‌های جوان آگاهی نسبت به سواد رابطه ندارند و این امر سبب می‌شود وقتی وارد زندگی شوند و مسئولیت قبول می‌کنند چهار و چوب رابطه را نشناسند و با مشکلات متعددی مواجه شوند .

ادامه مطلب

برای تعیین اینکه چقدر احساسات منفی در یک کشور زیاد است، مؤسسه گالوپ از مردم پرسید که آیا در روز قبل احساس درد فیزیکی، نگرانی، غم، استرس یا خشم داشته‌اند. نمرات در سطح کشورها از صفر تا ۱۰۰ متغیر است؛ ۱۰۰ نشان دهنده بالاترین سطح ممکن از تجربیات منفی است. امتیاز کلی جهانی ۳۱ بود.

ادامه مطلب

افراد برخوردار از برخی از بزرگترین ذهن‌ها مانند "آلبرت انیشتین" و "چارلز داروین" رفتار‌های عجیبی مانند تنها ماندن و شب زنده داری را از خود نشان داده بودند. علیرغم آن که ممکن است این عادات عجیب و غریب به نظر برسند نتایج مطالعات متعدد نشان می‌دهند که با برخورداری از ضریب هوشی بالا مرتبط هستند. این بدان خاطر است که اعمال روزانه ما تاثیر زیادی بر هوش مان دارند و حتی می‌توانند طرز فکرمان را تغییر دهند.

ادامه مطلب

برخی از افراد هستند که به ندرت در شبکه های اجتماعی پست می گذارند و زندگی خود را خصوصی نگه می دارند. آنها اغلب ۸ ویژگی مشترک و دلایلی برای این کار دارند.

ادامه مطلب
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز