title

تقویت چشم و بینایی با تغذیه را که می شنویم یاد هویج می افتیم. درست است که هویج موجب تقویت چشم می شود اما مواد غذایی دیگری هم هستند که اثراتی فوق العاده در تقویت چشم دارند.

ادامه مطلب

باقلا یا باقالی و باقله گیاهی یک ساله می باشد که دارای فواید بسیاری برای سلامتی می باشد. باقلا در فصل بهار به بازار عرضه می شود و با آن می توان غذاهای خوشمزه مانند باقلا پلو، باقلا قاتق، باقلا خورش، کوکو باقلا و... تهیه کرد. اگر به مصرف باقلا علاقه مندید در این بخش از بهداشت و سلامت با خواص و فواید باقلا تازه و خشک برای سلامتی، بارداری، دیابت، لاغری و کاهش وزن، پوست و مو آشنا شوید.

ادامه مطلب

یکی از عادات غذایی ناسالم که بدل به بخشی از سبک زندگی امروزی شده عادت به خوردن غذاهای آماده و کنسروی است که خوراک لوبیا یکی از آن‌ها است. اما غذای کنسروی به بدن آسیب‌هایی می‌رساند که یکی از خطرناک‌ترین آن‌ها بوتولیسم است. اگر می‌خواهید از این بیماری پیشگیری کنید خوراک لوبیا را در منزل بپزید.

ادامه مطلب

ترک قند و شکر برای بسیاری از افراد امری دشوار و غیر قابل قبول است در صورتی که فواید ترک قند و شکر خود یک انگیزه بسیار قوی برای ترک این ماده است.

ادامه مطلب

ریواس یک ملین طبیعی است و به دلیل داشتن مقدار زیاد فیبر غذایی می‌توان از آن برای درمان یبوست استفاده کرد.

ادامه مطلب

پنیر در انواع مختلف و طعم های متنوع در سراسر دنیا وجود دارد و اکثر مردم به این خوراکی علاقه مند هستند، اما مصرف زیاد پنیر برای بدن بسیار مضر و خطرناک است.

ادامه مطلب

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اجرای پایلوت غنی‌سازی آرد با ویتامین «دی» را از برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری خواند.

ادامه مطلب

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افراد زیادی وجود دارند که در فصل بهار با آلرژی فصلی مواجه می‌شوند و لازم است در طی این مدت از مواد غذایی آلرژی زا پرهیز کنند.

ادامه مطلب

سدیم موجود در نمک، به عنوان کاتیون اصلی خارج سلولی، نقشی اساسی در حفظ تعادل اسید و باز، تنظیم حجم پلاسما، انتقال پیام های عصبی و کارکرد مناسب عصبی عضلانی بدن دارد.

ادامه مطلب

از خواص ریواس می توان به ارتقای سلامتی مغز، کاهش وزن، مبارزه با سرطان و درمان علائم یائسگی نیز اشاره کرد، البته که روش استفاده از ریواس نیز حائز اهمیت است.

ادامه مطلب

آب سیب زمینی از فواید و خواص بی نظیری برخوردار است که در ادامه مشاهده می نمایید، البته در کنار فواید فوق العاده اش می تواند عوارضی را هم به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب

گلبول های قرمز خون مسئول انتقال خون غنی از اکسیژن در بدن هستند بنابراین مهم است که آن ها را برای سلامتی حفظ کنیم. در این مقاله بیان می کنیم که چگونه می توانیم سلول های قرمز خون را به طور طبیعی افزایش دهیم.

ادامه مطلب

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: رژیم غذایی یک فرد دیابتی با یک رژیم غذایی سالم که برای عموم جامعه توصیه می شود تفاوت چندانی نخواهد داشت دیابت یک بیماری مزمن است و شاید تا آخر عمر با شما همراه باشد، پس از ابتلا به دیابت، باید شیوه ای را در تغذیه و روش زندگی خود برگزینید که تا سال ها قابل انجام باشد.

ادامه مطلب

مسمومیت با قارچ وحشی امسال سه برابر بیشتر شده و سازمان اورژانس کشور نسبت به پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت هشدار می‌دهد.

ادامه مطلب

جدای از ذائقه در خیلی از مواقع رفتارهای غلط غذایی خانواده عامل اصلی ایجاد بدغذایی در بچه‌ها است.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز