title

مویز، از دیرباز در فرهنگ غذایی ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته است. این گوهر سیاه نه تنها طعمی دلچسب دارد، بلکه خواص بی‌شماری برای سلامتی بدن به ارمغان می‌آورد. خواص مویز آنقدر گسترده است که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به عنوان یک میان‌وعده سالم در برنامه روزانه خود مصرف کنید.

ادامه مطلب

دارچین تاثیر قابل قبولی بر کنترل گرسنگی دارد و تقریبا تاثیر آن سریع احساس می‌شود.

ادامه مطلب

آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

ادامه مطلب

اگربه ویتامین F فکر کنید، احتمالاً اول از همه تصور می‌کنید که این ماده همان‌ طور که از اسمش بر می‌آید، یک ویتامین است. اگر چنین باوری داشته باشید، احتمالاً با خواندن خط‌های بعدی متعجب خواهید شد.

ادامه مطلب

ورزش برای حفظ تناسب اندام و تامین انرژی در طول روز بسیار مهم است. با این حال، اهمیت تغذیه برای بازسازی و ریکاوری عضلات پس از ورزش نیز کمتر از خود ورزش نیست.

ادامه مطلب

فسفر به عنوان یک ماده مغذی ضروری برای زندگی، معمولاً در صحبت راجع به مواد مغذی حیاتی نادیده گرفته می‌شود. باتوجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و کاربردهای متنوع آن، فسفر نقش مهمی در سلامت کلی بدن ایفا می‌کند و یکی از مهم‌ترین عناصر در تقویت استخوان است.

ادامه مطلب

عادت های غلطی در میان مردم رایج است که شیر را با هر مواد غذایی مصرف می کنند، در صورتی که مصرف برخی مواد غذایی با شیر به هیچ وجه خوب نیست.

ادامه مطلب

پنیر تهیه شده از شیر حیواناتی که ۱۰۰ درصد با علف تغذیه می شوند دارای بالاترین مواد مغذی است و همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین K-2 است.

ادامه مطلب

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مصرف سبزیجات، میوه‌ها، جوانه‌ها و آجیل‌های گیاهی اثرات منفی گرد و غبارهای استنشاق شده بر ریه را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهند.

ادامه مطلب

یک پژوهشگر بهداشت عمومی تغذیه‌ای در برزیل در میانه دهه ۱۹۹۰ متوجه پدیده‌ای هشداردهنده شد: میزان چاقی در میان کودکان در کشورش به سرعت در حال افزایش بود. بررسی‌های او و همکارانش برای یافتن علت به بحثی دامنه‌دار در حوزه تغذیه انجامید.

ادامه مطلب

بسیاری از ما عادت کرده‌ایم صبح‌های زود به دلیل کمبود وقت فنجان یا لیوانی قهوه به صورت ناشتا و بدون صرف صبحانه بخوریم. این کار به شروع روزی پر انرژی و افزایش سطح هوشیاری کمک می‌کند. با این حال، نوشیدن قهوه اول صبح با معده خالی ممکن است سالم ترین انتخاب نباشد.

ادامه مطلب

دانه‌های سرخ شده (بوداده) خرمالو را می‌توان جایگزین قهوه کرد.

ادامه مطلب

بر اساس نتایج این تحقیق که در نشریه «جاما نتورک اوپن» منتشر شده، مصرف بیشتر روغن زیتون با کاهش خطر مرگ مرتبط با زوال عقل همراه است.

ادامه مطلب

پری‌بیوتیک ‌ها در حقیقت کربوهیدرات ‌های پیچیده یا فیبرهایی هستند که در اثر آنزیم‌های معده تجزیه نمی‌شود و در نهایت به روده انتقال می یابد. روده انسان نیز قادر به هضم این مواد نیست، ولی باکتری‌هایی وجود دارد که این پری‌بیوتیک‌ها را در روده تجزیه می‌کند و بدن را قادر می‌سازد تا از فواید آن‌ها بهره‌ مند شود. این ترکیبات در بسیاری از مواد غذایی از جمله سبزی ها، حبوبات و میوه ها یافت می‌شود.

ادامه مطلب

رعایت برنامه غذایی صحیح برای حفظ سلامت، اجتناب از صرف وعده غذایی حجیم و جلوگیری از اتساع معده از جمله نکات مهم در افراد مبتلا به آسم است.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز