title
کد خبر: 9796
00
رابطه اضافه وزن در جوانی و ابتلا به سرطان‌های مری و معده در سالمندی

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که افزایش وزن تدریجی از سن ۲۰ سالگی تا سنی که افراد با چاقی جدی مواجه می‌شوند، خطر ابتلا به سرطان‌های مری و معده را در سال‌های آینده زندگی آنان افزایش می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز،  یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که افزایش وزن تدریجی از سن ۲۰ سالگی تا سنی که افراد با چاقی جدی مواجه می‌شوند، خطر ابتلا به سرطان‌های مری و معده را در سال‌های آینده زندگی آنان افزایش می‌دهد. گزارشی از این مطالعه در British Journal of Cancer منتشر شده است.

محققان در این مطالعه، اطلاعات مربوط به تقریبا ۴۱۰ هزار نفر از افراد ۵۰ تا ۷۱ ساله را بررسی کردند و وزن آنان در فاصله سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی را هم به دست آوردند. در طول دوره پیگیری،‌ ۶۳۳ نفر از آنان به سرطان مری و ۴۱۵ نفر نیز به سرطان معده مبتلا شدند. یافته‌های نهایی نشان دادند که داشتن اضافه‌وزن در سن ۲۰ سالگی، خطر ابتلا به سرطان‌های مری و معده را در دوران سالمندی، بین ۶۰ تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، محققان متوجه شدند که اگر افراد در دوره بزرگسالی بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم اضافه‌وزن پیدا کنند و در سن ۵۰ سالگی کاملا چاق باشند، با افزایش ۳ برابری خطر ابتلا به سرطان‌های مری و معده مواجه می‌شوند. به‌گفته محققان، اضافه‌وزن می‌تواند مشکلات ریفلاکس و سوزش سر معده را در درازمدت حفظ کند و همین وضعیت می‌تواند نقش مهمی در ابتلا به سرطان داشته باشد.

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.