title
کد خبر: 61379
00
راه اندازى سامانه اى براى معرفى شرکت ها و محصولات دانش بنیان سلامت

وطن پور از راه اندازى سامانه اى براى معرفى شرکت ها و محصولات دانش بنیان سلامت در وزارت بهداشت و دفتر توسعه فناورى سلامت خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، حسین وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به ارزش ریالی صادرات محصولات دانش بنیان حوزه سلامت در سال ۹۶ گفت: سال گذشته ۷۰ میلیون دلار صادرات داشتیم اما بسیاری محصولات دانش بنیان نتوانستند تست ها و کارآزمایی‌های لازم را تکمیل کنند و به همین دلیل میزان صادرات محصولات دانش بنیان حوزه سلامت در سال ۹۶ مطلوب ما نبود.

وی ادامه داد: خوشبختانه محصولات بایوتک یا زیست فناوری ایرانی به کشورهای اروپایی آفریقایی و آسیایی صادر می‌شود و این محصولات در داخل کشور فروش خوبی داشته اند.

تقویت آزمایشگاه هاى صدور گواهینامه بین المللى محصولات دانش بنیان

وطن پور با اشاره به برخى اقدامات در راستاى افزایش صادرات محصولات دانش بنیان حوزه سلامت عنوان کرد: قصد داریم تا محصولات دانش بنیان ایرانى را در نمایشگاه هاى بین المللى به سایر کشورهاى دنیا معرفى کنیم همچنین تقویت آزمایشگاه هاى صدور گواهینامه کیفیت محصول را در دستور کار قرار داده ایم.

وى افزود: با تقویت آزمایشگاه هاى محصولات دانش بنیان این امکان فراهم خواهد شد که گواهینامه هاى معتبر بین المللى براى محصولات دانش بنیان ایرانى حوزه سلامت صادر شود و محصولات ما بتوانند مسیر صادرات را آسانتر طى کنند.

سهم بیشتر بازار برای محصولات ایرانی صادراتی

رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت در ادامه به تسهیلات شرکت هاى دانش بنیان صادر کننده محصول ایرانی اشاره کرد و گفت: شرکت هایى که بتوانند محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنند این امتیاز را کسب خواهند کرد که بر اساس نظر شوراى فناورى سلامت سهم بیشترى از بازار داخل داشته باشند.

سامانه اى براى معرفى شرکت ها و محصولات دانش بنیان ایرانى

وطن پور همچنین از راه اندازى سامانه اى براى معرفى شرکت ها و محصولات دانش بنیان سلامت در وزارت بهداشت و دفتر توسعه فناورى سلامت خبر داد و گفت: این سامانه به زودى راه اندازى خواهد شد تا افزون بر معرفى شرکت ها و محصولات، دستگاه و مراکز بتوانند محصولات مورد نیاز خود را تولید داخل تامین کنند که در این صورت از تولیدکننده داخلی حمایت خواهد شد.

سرمایه گذارى خارجى براى تولید و صادرات محصول دانش بنیان ایرانى

وطن پور در ادامه تعاملات با سایر کشورها را از الزامات صادرات محصولات دانش بنیان ایرانى عنوان کرد و افزود: ما با بسیارى از فناوران خارجى ارتباط برقرار کردیم تا با همکارى با شرکت هاى دانش بنیان ایرانى بتوانند کیفیت محصولات را ارتقا دهند و در نهایت با صادرات محصول به کشورهاى مختلف دنیا طرفین سود ببرند.

وى ادامه داد: به عنوان مثال یک شرکت بلژیکى با شرکت دانش بنیان تولید کننده دستگاه هاى بیهوشى تفاهم نامه اى منعقد کرده است همچنین موسسه رویان در زمینه سلول درمانى در حال همکارى با کشور کره جنوبى است.

رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت در ادامه یکى ار شروط اعتماد مردم به کالاى داخلى را صادرات دانست و گفت: میزان صادرات یک محصول در تشویق مردم به استفاده از کالاى داخلى بسیار تاثیرگذار است زیرا میزان صادرات موجب اطمینان مردم از کیفیت محصول مى شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز