title
کد خبر: 5481
00
قطعنامه پایانی  نشست معاونین و مدیران حوزه امور اجتماعی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی صادر شد

نخستین نشست معاونین و مدیران حوزه امور اجتماعی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم‌پزشکی کشور در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در تاریخ 14 دی ماه 1395 و به ریاست دکتر سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور معاونین و مدیران حوزه امور اجتماعی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم‌پزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز، در این نشست قطعنامه پایانی جلسه در راستای ماموریت و برنامه‌های مبتنی براسناد بالادستی، معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دستیابی به چشم‌انداز 20ساله جمهوری اسلامی ایران در برتری و الهام‌بخشی برای نیل به توزیع عادلانه شاخص‌های سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی، سرمایه اجتماعی و توسعه انسانی در میان کشورهای منطقه از طریق گسترش همکاری بین‌بخشی و مشارکت‌های مردمی، معاونان و مدیران حوزه امور اجتماعی صادر شد.

 

در  این قطعنامه آمده است:

1ـ ساختار و تشکیلات ابلاغ شده را با استفاده از حداکثر منابع انسانی موجود در دانشگاه در اسرع وقت مستقر و اجرایی کنند. 2ـ در فرهنگ‌سازی جهت جلب همکاری بین‌بخشی و مشارکت مردمی با استفاده از ظرفیت‌ها و رسانه‌های محلی بکوشند. 3ـ از ایجاد و توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه در حوزه سلامت پشتیبانی اداریـ فنی کنند. 4ـ منابع و خدمات سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین را به سوی اقشار آسیب‌پذیر، هدفمند کرده و با رعایت اولویت‌های سلامتی منطقه هدایت کنند. 5ـ بانک‌های اطلاعاتی لازم برای مدیریت بهینه خیرین، مشارکت مردمی و همکاری بین‌بخشی را تهیه و در اختیار همه ذی‌نفعان قرار دهند. 6ـ از ظرفیت‌های نهادهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در استان همچون شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کارگروه‌های تخصصی ذیل آن (سلامت و امنیت غذایی، اجتماعی، خانواده و...) برای توسعه عدالت در سلامت حداکثر استفاده به عمل آید. 7ـ شواهد علمی بومی و متقن را از طریق مراکز تحقیقات مولفه‌های اجتماعی سلامت برای اولویت‌های جمعیت تحت پوشش خود تهیه و به نحو مناسب نشر و حمایت کنند. 8ـ مستندسازی مناسب از عملکرد حوزه اموراجتماعی به‌عنوان مدیریت دانش به‌طور جدی مورد اهتمام قرار گیرد. 9ـ از حداکثر توانمندی علمی ـ اجرایی دانشگاه و دانشکده برای پاسخگویی به اولویت‌های ملی بهره‌گیری شود. 10ـ نظام دیده‌بانی و ثبت شاخص‌های عدالت در سلامت و اهداف توسعه پایدار مستقر شود. 11ـ در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری فرابخشی برای سلامت از مشارکت نمایندگان مردم استفاده شود. 12ـ از ظرفیت‌های حوزه امور اجتماعی برای هماهنگی و پشتیبانی از سیاست‌ها و برنامه‌های سایر معاونت‌ها به ویژه معاونت بهداشت و درمان بهره‌گیری شود. 13ـ منابع دانشجویی با حمایت خیرین جهت ارتقای سلامت جوامع محلی بسیج شود. 14ـ موانع جهت تسریع و تسهیل خدمات خیرین در زمینه‌های مختلف سلامتی رفع شود. 15ـ نشست‌های ملی، معاونین اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور یکبار در هر فصل برگزار شود. 16ـ ردیف خاص برای برنامه‌های معاونت اجتماعی جهت اجرای برنامه‌های سال 1396 اختصاص یابد. 17ـ نقش حمایتی وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها در همکاری بین‌بخشی و مشارکت‌های مردمی جهت ارتقای سلامت تقویت شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز